رئیس جمهور آمریکا حمله به سوریه را توجیه کرد

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107525

به نقل از بلومبرگ، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با طرح این ادعا که از قدرت و اختیاراتش استفاده کرده تا مانع از حملات به پرسنل آمریکایی و متحدانش در عراق شود، حمله اخیر به خاک سوریه را توجیه کرده است.

بایدن با ارسال نامه‌ای برای نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و پاتریک لیهی رئیس موقت مجلس سنای آمریکا سعی کرده است تا حمله اخیر به سوریه را رسما توجیه کند. این نامه جو بایدن پس از نوشته شده است که برخی دموکرات ها از استفاده ایالات متحده از نیروی نظامی در سوریه انتقاد کرده‌اند، یعنی ۵ هفته پس از به قدرت رسیدن بایدن.

رئیس جمهور آمریکا در این نامه ادعا کرده است که “با حمله به سوریه قصد داشتم از حملات مداوم علیه نظامیان آمریکایی و متحدان ایالات متحده در عراق جلوگیری کنم.”

این نامه که توسط کاخ سفید منتشر شده، افزود: من با هدف دفاع و محافظت از پرسنل آمریکایی و شرکای ما در برابر این حملات و حملاتی که احتمالا در آینده رخ خواهد داد، بر اساس قدرت و اختیارات قانون اساسی برای استفاده از قدرت نظامی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، این اقدام نظامی را هدایت و مدیریت کردم.

بایدن ضمن اشاره به حمله راکتی اخیر یک گروه شبه نظامی عراقی به یک پایگاه نظامی آمریکا در اربیل، افزود: آن گروه های شبه نظامی غیردولتی، در حملات اخیر علیه پرسنل آمریکایی و ائتلاف در عراق دست داشتند.

به نوشته تسنیم، نامه بایدن در حالی نوشته شده است که پیش از این تعدادی از سناتورها و نمایندگان دموکرات از بایدن به خاطر اینکه قبل از صدور دستور حمله به سوریه، کنگره را مطلع نکرده، انتقاد کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟