رئیس جمهور: آسیای جنوبی هر روز با یک شکل از خشونت مواجه است

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 1268

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفرش به نیپال در دومین مجمع بین المللی گروپ نشراتی اندیا تودی منحیث سخنران خاص در شهر کتماندو پایتخت نیپال، اشتراک کرد.

رئیس جمهور کشور در این سخنرانی، در مورد عقب ماندگی و علل آن در جهان بخصوص در جنوب آسیا صبحت کرد و عقب ماندگی را یک حالتی از فقر و نابرابری دانسته، گفت که این حالت قابل حل می باشد.

رئیس جمهور کشور خاطر نشان کرد که افغانستان یک کشور عقب مانده است که ۳۶ در صد مردم آن در زیر خط فقر زنده گی می کنند و این عقب مانده گی یک نوع خشونت است. وی گفت که آسیای جنوبی هر روز با یک شکل از خشونت مواجه است.

اشرف غنی محمد اشرف غنی با اشاره بر حمله انتحاری در ولایت پکتیکا که جان شمار زیادی از هموطنان ما بخصوص جوانان کشور را گرفت، گفت که هر روز در جنوب آسیا به این چنین خشونت ها و یا نوع دیگری از خشونت های چون خشونت علیه زنان، اطفال، معیوبین و معلولین و از همه بیشتر خشونت علیه فقرا، مواجه هستیم.

رئیس جمهور کشور گفت که با وجود انکشاف قابل ملاحظه، منطقه ما هنوز هم مکان بدترین نوع فقر می باشد و این برای ما غیر قابل تحمل است. همچنان جنوب آسیا از نگاه یکپارچگی اقتصادی در سطح پائین قرار دارد.

محمد اشرف غنی گفت که اگر ما خواستار حل این مشکلات هستیم پس ما باید در مورد برنامه ها به سطح منطقه کار کنیم، نیاز به بسیج منابع مالی و منابع بشری به شکل بسیار متفاوت تر موجود است. تمام امکانات موجود اند چیزی که حیاتی است آن عبارت می شود از اینکه تمام عناصر موجوده به داخل یک سیستم بنیادی واحد منسجم شوند.

رئیس جمهور گفت که ما در یک موقعیتی قرار داریم که می توانیم چای صبح را در دهلی، غذای چاشت را در لاهور و نان شب را در کابل صرف نمائیم و در روز بعدی آن در دوشنبه و یا تاشکند باشیم.

رئیس جمهور غنی و هیات همراه اش قبل از ظهر امروز وارد شهر کتماندو پایتخت نیپال گردید و در میدان هوایی بین المللی کتماندو، مورد استفبال معاون صدراعظم نیپال و لوی درستیز آن کشور در حالیکه سرود ملی هردو کشور نواخته شد و گارد تشریفات معاینه گردید، قرار گرفت.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟