رئیس جمهورغنی: پاکستان زیربنای همه گروه های تروریستی است

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 9039

ریاست جمهوری افغانستان با رد گفته‌های اخیر سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی پاکستان می‌گوید که زیربنای حمایوی شبکۀ حقانی و دیگر هراس‌افگنان هنوز هم در خاک پاکستان است.

به گزارش خبرگزری اطلس به نقل از خامه، به دنبال تنش‌های اخیر میان افغانستان و پاکستان و اتهام‌ها از سوی کابل بالای اسلام‌آباد، سرتاج عزیز در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا در مورد شبکۀ حقانی گفت که شبکۀ حقانی در آن کشور وجود ندارد.

او یادآور شد که شبکۀ حقانی در عملیات نظامیان پاکستان در وزیرستان فروپاشیده شده و اکنون در افغانستان فعالیت می‌کند.

اما سید ظفر هاشمی، معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید این اظهارات سرتاج عزیز تکرار ادعاهای مقام‌های پاکستانی در بیش از یک دهۀ گذشته می‌باشد.

کاخ ریاست جمهوری می‌گوید که بزرگ‌ترین اختلاف نظر میان افغانستان و پاکستان چگونه‌گی حضور گروه‌های هراس‌افگن، به ویژه حقانی در داخل پاکستان است.

ریاست جمهوری می‌گوید هراس‌افگنان از سوی پاکستان حمایت می‌شوند:” اسناد و شواهد نشان می‌دهد که رهبری، سوق اداره، زیربنای حمایوی و پناه‌گاه‌های شبکۀ حقانی و سایر شبکه‌های دهشت‌افگن در داخل خاک پاکستان وجود دارد”.

هم‌چنان به گفتۀ ریاست جمهوری حکومت افغانستان همواره مدارک کافی که حضور شبکه‌های تروریستی را در پاکستان به اثبات می‌رساند را در اختیار حکومت پاکستان قرار داده تا علیه این گروه‌ها اقدام نماید.

معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری می‌گوید که جامعل جهانی نیز حضور پای‌گاه‌های هراس‌افگنان در خاک پاکستان را پذیرفته و اقدام اخیر امریکا در مشروط‌ساختن کمک‌ها به پاکستان در بدل عمل‌کرد اسلام‌آباد علیه شبکۀ حقانی و دیگر گره‌های هراس‌افگن در آن کشور، موقف افغانستان را تایید می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟