رئیس ارتش پاکستان: اجرای دموکراسی امیدوارکننده است

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 28128

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز پس از گذشت 5 روز از رد صلاحیت«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، و کناره‌گیری او از قدرت عاقبت ارتش پاکستان نیز موضع خود را اعلام کرد.

ژنرال قمر جاوید باجوه که در آئین تحلیف حکم « شاهد خاقان عباسی» نخست‌وزیر موقت پاکستان شرکت کرده بود مهر سکوت را شکسته و در پاسخ به خبرنگاران گفت : من خوشحال هستم که در پاکستان دموکراسی حاکم است، این باعث می‌شود هیچ مشکلی کشور را تهدید نکند واین امیدوارکننده است.

وی سپس با دیدن مولانا فضل الرحمن رئیس افراط‌گرای حزب جمعیت علمای اسلامی به صورت ناگهانی مصاحبه خود را قطع کرده و به خبرنگاران اعلام کرد: لطفا به من چند لحظه فرصت بدهید تا به مولانا فضل‌الرحمن سلام کنم زیرا ممکن است علیه من فتوا صادر کند!

بسیاری از رسانه‌ها تصور می‌کردند در همان ساعات اولیه رد صلاحیت نواز شریف ارتش این کشور واکنش نشان داده و اعلام موضع خواهد کرد ولی ژنرال باجوه نشان داد که علاقه‌ای به دخالت در مسائل سیاسی ندارد.

او حتی روز گذشته و در جریان سخنرانی خود که طی سالگرد تشکیل ارتش آزادی بخش چین برگزار شد هیچ سخنی راجع به تحولات سیاسی و تغییرات پاکستان به زبان نیاورد.

«شاهد خاقان عباسی» با رای اکثریت اعضای پارلمان برای یک مدت 45 روزه به سمت نخست‌وزیری پاکستان انتخاب شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟