رئیس اجرایی از احتمال حضور داعشی ها از سوریه به افغانستان خبر می دهد

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 43348

عبدالله رئیس اجرایی حکومت می گوید که شکی نیست که تعدادی از جنگجویان داعش که جنگ های سوریه فارغ شده و یا از آنجا فرار کرده از طریق زمین یا دریا خود را به افغانستان رسانده و به این گروه تروریستی در افغانستان پیوسته باشد.

داکتر عبدالله به یورونیوز گفته است در دو نقطه افغانستان داعشی ها حضور و جای پایی دارند؛ هم در شرق کشور، در ولایت ننگرهار و هم در یک بخش از شمال کشور.

آقای عبدالله می گوید که تعدادی از گروه‌های تروریستی که از منطقه هستند از آسیای میانه و فراتر از آسیای میانه، تعلق خود با طالب‌ها را حفظ کرده‌اند و در جاهایی پیوندشان را با داعش اعلام کرده‌اند. در عین حال شکی نیست که تعدادی از افراد که از جنگ‌های سوریه فارغ شده یا از آنجا فرار کرده بودند از طریق زمین و دریا خود را به افغانستان رسانده و به داعش پیوسته‌اند که تعدادی از آنها دستگیر شده‌اند. این مجال برایشان نخواهد بود.

رئیس اجرایی می گوید که داعش در افغانستان اگر هم جای پایی پیدا کرد اما گسترش نیافت، رهبران این‌ها تلفات دیده‌اند، این گروه توانسته عملیات تروریستی انجام دهد اما به لحاظ تسخیر اراضی توفیقی نداشته‌اند.

این اظهارات رئیس اجرایی در حالی مطرح می شود که مقامات روسی و ایرانی بارها، آمریکا را متهم کرده که تروریست های داعش را از عراق و سوریه به افغانستان انتقال می دهد.

چندی پیش یک رسانه پاکستانی به نقل از یک مقام ایرانی نوشته بود که اطلاعاتی در دست دارد که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش به وسیله آمریکایی ها به افغانستان انتقال داده شده است.

مقامات روس بارها در مورد نشستن بالگردهای مشکوک در مناطق تحت کنترل داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند و در مورد خواستار وضاحت دولت افغانستان و نیروهای آمریکایی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟