رئیس آژانس آوارگان سازمان ملل از دولت میانمار خواست، تا به مسلمانان روهینگیا شهروندی این کشور را اعطا کند

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 27500
در حالی که اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار “بدون کشور و تابعیت” هستند و درگیری های فرقه ای از سال 2012 میلادی تاکنون موجب آواره شدن ده ها هزار نفر شده، یک مقام ارشد سازمان ملل روز جمعه از دولت میانمار خواست تا به مسلمانان روهینگیا شهروندی این کشور را اعطا کند.

فیلیپو گراندی رئیس آژانس آوارگان سازمان ملل در نخستین سفر خود به جنوب شرق آسیا با اهالی شهرهای “سیتوه و مانگداو” در استان راخین میانمار دیدار و گفتگو کرده است. این استان مرکز اصلی اقامت و زندگی مسلمانان روهینگیا به شمار می رود.

وی همچنین با آنگ سان سوچی رهبر میانمار نیز دیدار کرده است، استان راخین در غرب میانمار شاهد شدید ترین درگیری های مذهبی بوده است، از سال 2012 تا کنون صدها مسلمان روهینگیا کشته و بیش از 140 هزار نفر آواره شده اند.

تنش ها طی روزهای اخیر بار دیگر بالا گرفته است، اقدام مسئولان یک روستا برای پاکسازی یک اردوگاه شبه نظامیان روهینگیا موجب مرگ 3 نفر شده است.

گراندی در سخنانی در جمع خبرنگاران در شهر بانکوک تاکید کرد: این مهم است، که بر روی مساله اعطای شهروندی به جامعه مسلمان روهینگیا کار شود، افرادی که سال های سال است از حق شهروندی محروم شده اند.

میانمار حدود یک میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند، که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟