رئیسی: تنها راه بازگشت امنیت به افغانستان، تشکیل ‌حکومتی فراگیر است

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 121181

سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران روز سه شنبه در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش شد، تنها راه بازگشت امنیت به افغانستان را، تشکیل ‌حکومتی فراگیر با مشارکت موثر تمام اقوام عنوان کرد.

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه اگر در افغانستان، ‌حکومتی فراگیر با مشارکت موثر تمام اقوام، اداره کشور را در دست نگیرد امنیت به افغانستان باز نخواهد گشت افزود: نتیجه هژمونی‌طلبی، خونریزی و بی‌ثباتی و نهایتاً شکست و فرار است. امروز آمریکا از عراق و افغانستان خارج نمی‌شود بلکه اخراج می‌شود.

رئیسی در هفتاد و ششمین نشست سالانه سازمان ملل تاکید کرد: پخش تصاویر تاریخ ساز هجوم مردم آمریکا به ساختمان کنگره و به پایین پرتاب شدن مردم افغانستان از هواپیمای آمریکایی، از کپیتال­ تا کابل یک پیام را به جهان مخابره کرد و آن اینکه، نظام سلطه آمریکا چه در داخل و چه در خارج بی اعتبار است.

وی با بیان اینکه استقامت ملت ها قوی‌تر از قدرت ابرقدرت‌هاست و امروز پروژه تحمیل هویت غربی شکست خورده است،گفت: اشتباه آمریکا در چند دهه گذشته این بوده که به جای تغییر روش زندگی خود با جهان روش جنگ خود با جهان را تغییر می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟