روزنامه صهیونیستی «جورزالم پست» خبر داد

رئیس‌جمهور اوکراین از مشاوران نتانیاهو مشاوره دریافت کرده است

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130178

«ولودیمیر زلنسکی» در هفته‌های اخیر از مشاوران نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و سایر مقامات این رژیم، مشاوره رسانه‌ای دریافت کرده است.

به گزارش جورزالم پست، «سرولیک اینهورن»، مشاور ارشد حزب لیکود به زلنسکی مشاوره داده است. گفته می‌شود رئیس‌جمهور اوکراین همچنین با «جاناتان اوریچ»، سخنگوی نخست‌وزیر سابق و یکی از دستیاران ارشد نتانیاهو، صحبت کرده است.

آینهورن و اوریچ به همراه «اوفر گولان» یکی دیگر از مشاوران نتانیاهو در حال حاضر در یک شرکت مشاوره راهبردی کار می‌کنند. این شرکت خود را به عنوان «رهبر فرآیند‌های مهم و خلاقانه در بخش خصوصی و عمومی در اسرائیل و خارج از کشور» توصیف می‌کند. در اواخر ماه مارس، آینهورن تلاش‌های رسانه‌ای زلنسکی را ستود و در مقاله‌ای در روزنامه جورزالم پست، استراتژی‌های رسانه‌ای رئیس‌جمهور اوکراین را تشریح کرد.

پیش از این «آینهورن» در مقاله‌ای تحت عنوان «زلنسکی از پیش در رسانه‌های اجتماعی پیروز شد» گفت که جهان نمی‌داند که آیا روسیه عملیات نظامی خود را به دلیل فشار تحریم‌ها متوقف می‌کند یا در نهایت کی‌یف را در اختیار می‌گیرد، اما آنچه مسلم است این است که کارزار رسانه‌های اجتماعی که توسط اوکراین راه اندازی شد یکی از درخشان‌ترین کارزار‌های سازمان دهی شده در دهه‌های اخیر است.

آینهورن بیان کرد که در بسیاری از موارد زلنسکی پس از اعتراف به عدم استقبال اوکراین از ناتو، استفاده از نام ناتو را متوقف کرد. در عوض، او ظاهراً از این باور غربی که اوکراینی‌ها افرادی ضعیف، محروم، پذیرفته نشده و نیازمند کمک هستند، سوء استفاده کرد.

این مشاور رسانه‌ای به این واقعیت اشاره کرد که در تلویزیون غربی، هیچ افسر نظامی اوکراینی دیده نمی‌شود. این در صورتی است که اوکراین ارتش دارد و از خشونت نیز استفاده می‌کند. به گفته آینهورن، ما فقط زلنسکی و غیرنظامیان را می‌بینیم. غرب در مورد اوکراین هیجان زده است. زلنسکی ابزار‌های قدرت نرم و احساسات را در دنیای غرب تشخیص داده و از آن‌ها بهترین استفاده را می‌کند تا روسیه را تحت فشار و تحریم قرار دهد. بدون این ابزار او خیلی سریع شکست می‌خورد.

چندی پیش نیز زلنسکی با راه اندازی یک کارزار رسانه‌ای با هشتگ #ArmUkraineNow بر دولت‌ها فشار آورد تا تحویل سلاح به اوکراین را افزایش دهند. در همان ماه، زلنسکی با مقامات آمریکایی برای تأمین تسلیحات سنگین به اوکراین صحبت کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟