ذهنیت های قومی مانع روند ملت سازی است

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 9452

«محمد حسین فهیمی»، نماینده مردم سرپل در پارلمان گفت: شناسنامه های الکترونیک یک ضرورت جدی برای افغانستان است و از ابعاد مختلف اقتصادی، امنیتی و اجتماعی اهمیت دارد.

وی گفت: تا زمانی که آمار دقیقی در کشور وجود نداشته باشد هیچ برنامه ریزی دقیقی نمی تواند صورت بگیرد، لذا توزیع شناسنامه های الکترونیک یک ضرورت واقعی است.

نماینده مردم سرپل در پارلمان در خصوص گنجانده شدن واژه های «اسلام» و «افغان» در شناسنامه ها که جنجال های زیادی را میان مردم و مسئولان برانگیخته است گفت: من فکر می کنم این مساله چیز مهم و قابل بحثی نیست زیرا وقتی می گوییم «جمهوری اسلامی افغانستان» هم اسلام در آن مطرح است و هم افغان، بنابراین بود و نبود این دو کلمه زیاد مهم نیست.

وی در خصوص علت عدم توزیع شناسنامه ها و طولانی شدن این روند اظهار داشت: مشکل هم در ادارت دولتی، هم در میان مقامات و هم در اجتماعات سیاسی است؛ هنوز ذهنیت های منفی قومیتی وجود دارد و من فکر می کنم این مسائل تاثیرات منفی در روند ملت سازی دارد.

این نماینده پارلمان به همه جناح ها و چهره های سیاسی توصیه کرد از مسائل قومی دوری کنند و ذهنیت های اینچنینی را کنار بگذارند. وی در پایان اظهار داشت: توزیع شناسنامه ها به صورت تدریجی است و هنگامی که شناسنامه ها کاملا توزیع گردید روند انتخابات در افغانستان شفاف خواهد شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟