ذبیح الله مجاهد: به دنبال ایجاد «روابط خوب» با آمریکا هستیم

  • انتشار: ۱۵ عقرب ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 134117

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، می‌گوید که گفت‌وگوی این گروه با طرف امریکایی در دوحه جریان دارد و هرازگاهی نماینده‌گان دو طرف در آن‌جا دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ۸ صبح، او روز ۱۴ عقرب، در نشستی در کابل گفت که تامین روابط دیپلماتیک با جهان برای طالبان هدف و نیاز است و با امریکا نیز می‌خواهد روابط خوبی بسازد.

مجاهد افزود: «هر زمانی که نماینده امریکا آمده است، ما همیشه با آن‌ها از تامین و تقویت روابط سخن گفته‌ایم. ما امیدواریم که آن‌ها بیایند و آهسته‌آهسته روابط بهتر تامین و تشویش‌های آنان حل شود.»

به گفته او، گاهی نماینده‌گان جدید دولت امریکا به دوحه می‌آیند و نماینده طالبان نیز به آن‌جا می‌رود و روی مسایل مختلف و وضعیت افغانستان بحث و به پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.

مجاهد در مورد این‌که حکومت طالبان هنوز از سوی کشوری، از جمله امریکا به رسمیت شناخته نشده است، گفت که تعامل این گروه با کشورها رسمی و دو‌جانبه است.

او گفت: «موضوع به رسمیت شناختن ما به یک کشور زیاد ارتباط ندارد. سازمان ملل متحد است و آن‌جا امریکا با برخی از کشورها نزاکت‌هایی دارد.»

در ادامه او گفت: «در عمل ما هدف را به دست آورده‌ایم. تعامل ما با کشورها دو‌طرفه و رسمی است. این‌که برخی از کشورها اعلام نمی‌کنند، بحث جدا است.»

این در حالی است که رسانه‌ها به نقل از دبیر شورای امنیت روسیه اخیراً گزارش داده‌اند که طالبان و داعش توسط امریکا ایجاد شده‌اند.

از سویی هم، روسیه از گروه طالبان در نشست مسکو که قرار است تا چند روز دیگر برگزار شود، دعوت نکرده است. در نشست قبلی مسکو، نماینده طالبان حضور داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟