دیپلوماسی به شیوه کروخیل!

  • انتشار: ۶ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بازار شایعاتسیاست
  • شناسه مطلب: 27312

بعد از اینکه خبرهایی مبنی بر عدم ملاقات مقامات در کانادا با شنکی کروخیل سفیر افغانستان در این کشور در رسانه ها درز کرد، اکنون پشت پرده این خبرها بیشتر در شبکه اجتماعی درز کرده است.

یکی از کارمندان سفارت افغانستان در کانادا می گوید، دو هفته بعد از اینکه شنکی کروخیل سفیر شد، یکی از روزها تصمیم گرفت تا با وزیر خارجه کانادا ملاقات نماید.

کروخیل که خودش زبان انگلیسی بلد نیست به سکرتر سفارت گفته است به دفتر وزیر خارجه زنگ بزن و بگو که من فردا ساعت 11 به ملاقاتش می آیم، يعني بجای اینکه وزیر خارجه زمان ملاقات را تعیین نماید کروخیل این کار را کرده است، این عمل که خارج از هر نوع نورم های دیپلوماسی می باشد وزیر خارجه را عصبانی ساخته هیچ نوع عکس العمل از خود نشان نداده ملاقات را رد نمود.

حرف به همین جا تمام نمی شود شینکی کروخیل که خود را توهین شده احساس می کرد، بفکر یک چال وطنی می افتد، چند روز بعد شماره شخصی وزیر خارجه را پیدا نموده و خارج از زمان کاری به سکرتر می گوید که به خانه وزیر زنگ بزند و بگوید که فردا وزیر خارجه کانادا افتخار ملاقات با سفیر کبیر افغانستان کروخیل را دارد.

از قضا وزیر خانه نمی باشد، خانم وزیر گوشی را می گیرد و با تعجب می گوید که شوهرش را از این موضوع مطلع خواهد ساخت.

فردای آن روز وزیر که نهایت عصبانی می باشد به تمام کارمندانش دستور می دهد که منبعد هیچ کسی اجازه تماس و ملاقات با سفیر و کارمندان سفارت افغانستان را ندارد.

کروخیل بر اساس تعصب پشتونی به دلیل تبلیغات و حمایت از غنی و همکاری در تقلب به سمت سفیر افغانستان در کانادا نصب شده بود‌.

شنکی کروخیل در سال ۱۳۶۳ دانشجوی دانشکده‌ی طبی دانشگاه کابل بود و در همین سال به پاکستان مهاجر شد. خانم کروخیل پیش از تقرری‌اش به‌عنوان سفیر افغانستان در کانادا نماینده‌ی مردم کابل در مجلس نمایندگان بود.

پیش از شنکی کروخیل، شام‌لال بیتجا یک افغان هندومذهب، به‌عنوان سفیر افغانستان در کانادا ایفای وظیفه می‌کردند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟