دیپلمات: در حکومت فعلی حمله بر هزاره های شیعه افزایش یافته است

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 39859

نشریه آمریکایی دیپلمات در یادداشتی در آستانه انتخابات افغانستان نوشته است که در میان بسیاری از اقلیت ها در افغانستان این حس وجود دارد که دولت از آنها محافظت نکرده است، حمله بر آنها و به خصوص بر هزاره ها در افغانستان افزایش یافته است.

دیپلمات می نویسد؛ در میان بسیاری از گروه‌های اقلیت افغانستان این حس وجود دارد که دولت از آن‌ها محافظت نکرده است و حملات، به‌ویژه بر هزاره‌های شیعه افزایش یافته است. این امر موجب شده است که غنی و سایر رهبران زمان بیشتری را صرف حصول اطمینان از این مسأله کنند که متحدان خودشان به آن‌ها وفادار باقی بمانند؛ امری که به نوبه‌ی خود باعث شده که آن‌ها -غنی و سایر رهبران- زمان کمی برای رسیدگی به طالبان یا سایر گروه‌های شورشی داشته باشند.

این یادداشت دیپلمات در حالی نوشته می شود که در دو سال اخیر حمله بر اماکن و مراکز شیعیان و هزاره ها به شدت افزایش یافته است.

در حملات خونین در هرات، کابل و بعضی از شهر دیگر و در مساجد و مراکز فرهنگی و دینی تاکنون صدها تن جان خود را از دست داده است.

در تازه ترین مورد این حملات تروریستی، امروز (یکشنبه) یک مرکز توزیع تذکره در منطقه غرب کابل که اکثریت آن هزاره های شیعه تشکیل می دهد، هدف حمله تروریستی گروه داعش قرار گرفت که بیش از 30 تن جان خود را از دست داد.

مقام ها در وزارت صحت عامه افغانستان گفته است که در حمله تروریستی امروز در منطقه برچی کابل 31 تن جان سپرده و بیش از 51 نفر دیگر زخمی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟