دیلی میل: داعشی که 1 میلیون غرامت گرفته بود خود را در عراق منفجر کرد

  • انتشار: ۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18570

گروه تروریستی داعش، دو روز پیش، تصویر یکی از تروریست های انگلیسی اش را منتشر کرد که با حمله به نیروهای عراقی و بسیج مردمی خود را منفجر کرد.

داعش اعلام کرد «ابو زکریا انگلیسی» با یک موتر بمب گذاری شده به نیروهای عراقی در روستای تل گیصوم، در غرب موصل، حمله کرده است. در پی انتشار این خبر، روزنامۀ دیلی میل انگلیس سرگذشت ابو زکریا را که مدتی در گوانتانامو زندانی بوده، مورد توجه قرار داده است.

آنگونه که دیلی میل نوشته است ابو زکریا به دلیل مدتی که در گوانتانامو گذرانده غرامتی حدود یک میلیون دالر دریافت کرده است. این تروریست انگلیسی که سال 2002 در افغانستان دستگیر و روانۀ گوانتانامو شد، سال 1994 مسلمان شده و نام خود را به جمال الدین حارث تغییر داده بود.

به گزارش دیلی میل، این انتحاری انگلیسی تنها دو سال در گوانتانامو زندانی بود و پس از اثبات بی گناهی اش، با دخالت تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس، آزاد شد.

به نوشتۀ این روزنامۀ انگلیسی، گمان می شود که ابو زکریا پیش از سفر به سوریه در سال 2014 با یک زن انگلیسی ازدواج کرده باشد. او که در زمان حضور در افغانستان به اتهام جاسوسی برای انگلیس به دست طالبان بازداشت شده بود، توسط نیروهای آمریکایی از درون یکی از زندان های طالبان دستگیر و به گوانتانامو منتقل شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟