دیدار «پمپئو» با رهبران حکومت در ارگ

  • انتشار: ۵ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 65009

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه امریکا، روز گذشته در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد و با رهبران حکومت در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

به نقل از اعلامیه ارگ، در این دیدار رهبران حکومت وحدت ملی و وزیر خارجه امریکا در رابطه به افزایش تحرکات و ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی، هماهنگی و همسویی روابط دوجانبه، پروسه صلح و انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، بحث همه جانبه نمودند.

در این دیدار وزیر خارجه ایالات متحده امریکا از افزایش تحرک و ظرفیت در نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قدردانی نمود و افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ماه‌های اخیر توانایی های بهتری از خود نشان داده‌اند.

رییس جمهور غنی از تلاش‌های حکومت ایالات متحده امریکا بخاطر پروسه صلح افغانستان ابراز امتنان نمود و افزود که بهتر است تا کشورهای دوست و شرکای بین المللی از تلاش های پراگنده و انفرادی خود داری نمایند.

داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت نیز در این دیدار گفت که اکثریت قاطع افغان ها خواهان صلح پایدار در کشور می‌باشند، اما نباید این صلح به قیمت از دست دادن ارزش‌ها و دستآوردهای که در اثر قربانی های مردم افغانستان به دست آمده است، تمام شود.

در همین حال مایک پمپئو اظهار داشت که ایالات متحده امریکا از پروسه صلح و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در ماه میزان سال جاری برگزار می‌گردد، حمایت می‌کند و در این راستا آماده هرگونه همکاری می‌باشد.

در مقابل آقای غنی نیز تاکید کرد که بخاطر تضمین یک انتخابات شفاف، همه شمول و عادلانه، نهادها و کشورهای دوست نه تنها ناظرین شان را افزایش دهند، بلکه با شرکای انتخابات هماهنگی سازنده داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟