دیدار و گفتمان رئیس جمهور غنی با جوانان

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 47926

به گزارش خبرگزاری اطلس،محمد اشرف غنى رئيس جمهور افغانستان ، در مورد مدیریت آب‌های افغانستان ، بر يک گفتمان ملی تاکيد کرد و گفت تا 6 ماه دیگر، اقدامات همه‌ جانبه ای برای کاهش خشکسالی کشور عملی میشود.

به نوشته خبرنامۀ، جوانان زون کابل که از 3 روز گذشته بدین سو در مورد مشکلات و چالش‌های کابل بحث کردن و نتایج کارشان‌ را با رئیس‌جمهور، به اشتراک گذاشتن.

دراين نشست که رولا غنی همسر رئیس جمهور نیز حضور داشت، جوانان نتایج کار گروهی 3 روزه خود را در بخش‌های، مدیریت شهری، بحران کمبود آب، مردم و حکومت‌داری، مواد مخدر، حقوق شهروندی، امنیت، مهاجرت، محیط زیست و انکشاف اقتصادش شهری، ارائه نمودند.

غنی پس شنیدن نتایج کار جوانان، از تلاش‌ها و کارگروهی آنان تقدیر و تشکر کرد و گفت: “شما حمایت کامل من را دارید و شما یک گفتمان ملی را به حیث شهروندان مسئول ایجاد و نظریات سازنده ارائه نمودید.”

وی افزود،که تمام بحث‌های سازندۀ شما، در قالب 6 جلد کتاب جمع‌ آوری و چاپ می‌شود و سهم جوانان، شهروندان و نهادهای تحصیلی در تطبیق این طرح‌ها بسیار مهم است.

او هم چنان گفت که باید راه‌های تطبیق طرح‌ها جستجو شود و نیز ظرفیت لازم دراین زمینه به‌ وجود آید.

رئیس دولت،از جوانان خواست به افغانستان فکر کنید و گفت که این کشور به صلح نیاز دارد و باید به شکل اساسی در این خصوص به تفاهم برسیم.

وی افزود: “دیدگاه جوانان افغان باید کوتاه‌ مدت نباشد و این قشر دیدگاه ۵۰ ساله داشته باشد که باعث تغییر نسلی گردد،من مثل یک پُل، صلاحیت و اقتدار را به شما انتقال خواهم داد.”

اشرف غنی گفت معدود کسانی هستند که می‌خواهند منافع ملی را قربانی منافع شخصی خود نمایند و اختطاف دولت باید از سوی عده‌ ای خاتمه یابد و دولت به ملت تعلق گیرد.

غنی مدیریت آب‌ های افغانستان را یکی از مسائل عمده دانست و افزود که باید گفتمان ملی در این مورد شکل گیرد و اضافه کرد که تا 6 ماه دیگر، اقدامات همه‌ جانبه برای کاهش خشکسالی کشور عملی خواهد شد.

رئیس‌جمهور در مورد موقعیت افغانستان گفت که دشمن می‌خواهد افغانستان را به مرکز تروریسم بین الملل تبدیل کند و وحدت ملی و توافقات ملی را خدشه‌دار سازد و موجودیت افغانستان را زیر سوال ببرد.

وی تصریح کرد که اکنون فرصت بزرگی برای ختم بحران ۴۰ ساله فراهم شده است و اگر کسانی انتخابات را زیر سوال ببرند، آینده نسل جوان را زیر سوال می‌برند و باید نسل جوان به این ها اجازه ندهد.

اشرف غنی، اظهارداشت که افغانستان در محور مسائل بین‌المللی قراردارد و خطاب به جوانان گفت: “شما باید مثل یک افغانستانی، منطقه ای و جهانی فکرکنید؛ زیرا آیندۀ شما به تفکر جهانی گره خورده است.”

وی در پایان گفت،در مورد وضعیت زراعت، مهاجرت، انکشاف اقتصادی، کنترل نفوس افغانستان، کاهش فقر و تدابیر حکومت در این راستا و نیز نقش جوانان در این زمینه‌ها صحبت کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟