دیدار وزیر داخله با تعدادی از اعضای طالبان در کابل

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43903

گزارش ها حاکی از آن است که بعد از ورود تعدادی از ملیشه های طلبان به شهر کابل، ویس احمد برمک وزیر امور داخله در منطقه کوته سنگی شهر کابل با برخی از آنها دیدار داشته است.

حشمت استانکزی سخنگوی فرماندهی پلیس کابل گفته است، پلیس کابل از ورود اعضای طالبان به پایتخت آگاه است و وضعیت کاملا زیر کنترل نیروهای امنیتی‌ست.

به گفتۀ او اعضای طالبانی که وارد کابل شده‌اند، سلاح‌های خود را در دروازه‌های کابل تحویل پلیس داده‌اند که پس از خروج از کابل سلاح‌های شان برگردانده می‌شود.

روز گذشته نیز شماری از افراد گروه طالبان پس از اعلام آتش‌بس در برخی از ولایت‌ها، نماز عید را در کنار نیروهای امنیتی و غیرنظامیان ادا کردند که این کار آنان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های را در پی داشته است.

افراد طالبان که پرچم این گروه را امروز در روی پل کوتۀ سنگی نصب کردند، ظاهراً غیرمسلح بودند؛ اما در برخی از ولایت‌ها اعضای این گروه با سلاح‌های سبک‌وسنگین وارد شهر شده و پرچم‌های‌ خود را در نقاطِ پرُ رفت و آمد شهر نصب کردند.

والیان ولایات هلمند، قندهار و زابل گفتند که هر دو طرف آتش بس را رعایت کرده اند و هیچ گزارشی درباره خشونت یا درگیری در طول ۲۴ ساعت گذشته نشر نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟