دیدار وزیران خارجه پاکستان و سعودی در ریاض

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123129

وزیران امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در حاشیه اجلاس ابتکار سبز خاورمیانه در ریاض دیدار و درباره روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه از جمله افغانستان گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، همزمان با دیدار  «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور با  «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی، وزیران امور خارجه دو کشور نیز در حاشیه اجلاس بین المللی ابتکار سبز خاورمیانه به میزبانی دولت ریاض، نشست دوجانبه برگزار کردند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان صبح سه‌شنبه اعلام کرد:  «شاه محمود قریشی» در دیدار با  «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه را مورد بررسی قرار داد.

طرفین ضمن تبادل نظر درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی، درخصوص وضعیت افغانستان تبادل نظر کردند.

قریشی که این سومین دیدار وی با همتای سعودی طی چندماه اخیر است، فیصل بن فرحان را در جریان پیامدهای تشدید بحران انسانی در افغانستان قرار داده و بر لزوم گام‌های فوری جامعه جهانی برای کمک به افغانستان، بهبود اوضاع اقتصادی و برقراری صلح و ثبات پایدار در این کشور تاکید کرد.

روز گذشته نیز نخست وزیر پاکستان در حاشیه کنفرانس زیست محیطی در عربستان با جان کری نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی، ولیعهد سعودی و نخست وزیر بحرین دیدار کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟