دیدار مقامات بلند پایه نظامی پاکستانی با مقامات ارشد قطری

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 19291

جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان که به قطر سفر کرده است، روز گذشته (دوشنبه) در ملاقات با عالی ترین مقامات دفاعی و نظامی این کشور، درخصوص تقویت همکاری های دوجانبه و موضوع های منطقه ای با آنان به گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، جنرال باجوا در ملاقات خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر در خصوص موضوع های مربوط به امنیت منطقه و تقویت همکاری های دفاعی میان دو کشور با وی گفت و گو کرد.

وزیر دفاع قطر در این ملاقات از دستاوردها و اقدامات حرفه ای ارتش پاکستان قدردانی کرد و خواستار تقویت همکاری های دفاعی میان دو کشور شد.

فرمانده ارتش پاکستان همچنین ملاقات جداگانه ای با غنیم بن شاهین الغنیم رئیس ستاد ارتش قطر انجام داد و طرف قطری در این ملاقات، از سهم و نقش ارتش پاکستان در صلح و ثبات منطقه از طریق مبارزه موثر با تروریسم تمجید کرد.

جنرال باجوا در ملاقات با این مقام های قطری، تاکید کرد که ارتش پاکستان به همکاری های دفاعی با قطر ارزش زیادی قائل است و تقویت این همکاری ها تاثیر مثبت بر روابط دوجانبه و امنیت منطقه خواهد داشت.

در دی ماه سال جاری نیز محمد ذکاء الله فرمانده نیرو دریایی پاکستان در جریان سفر رسمی به دوحه و دیدار با مقام های عالی رتبه نظامی و دفاعی قطر، درخصوص تعمیق مناسبات دفاعی و مشارکت در مبارزه با تروریسم و ترویج صلح و امنیت دریایی، با آنان به رایزنی پرداخت.

همچنین خالد بن محمد العطیه در ماه عقرب سال جاری سفری به پاکستان داشت و علاوه بر ملاقات با مقامات نظامی و دفاعی این کشور، با محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان هم ملاقات کرد.

نخست وزیر پاکستان در دیدار وزیر دفاع قطر در اسلام آباد گفته بود: ‘پاکستان، قطر و ترکیه’ می توانند در زمینه تولید تجهیزات نظامی و دفاعی بطور مشترک، همکاری داشته باشند.

همزمان با سفر جاری فرمانده ارتش پاکستان به قطر، محمدنواز شریف نخست وزیر پاکستان برای انجام سفری رسمی و دوجانبه، در کویت به سر می برد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟