دیدار معاون رئیس جمهور با سرپرست نمایندگی اروپا

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13170

استفان هوبر، معاون و سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، روز گذشته(دوشنبه) با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور دیدار کرد.

در این دیدار، موضوعاتی چون همکاری جامعه جهانی با دولت و مردم افغانستان، آمادگی برای برگزاری نشست بروکسل، اصلاحات انتخاباتی و قضیه پروژه برق 500 کیلو ولت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرور دانش معاون ریاست جمهوری اعتراض مردم نسبت به تغییر مسیر خط برق 500 کیلو ولت از بامیان به سالنگ را یک حرکت بجا و حق طلبانه خواند، گفت: توسعه متوازن یک اصل است و در طول تاریخ نسبت به شهروندان مناطق مختلف کشور در باب دسترسی به خدمات، برخورد نابرابر صورت گرفته است.

دانش در مورد اصلاحات انتخاباتی گفت: حکومت وحدت ملی برای تطبیق اصلاحات انتخاباتی و برگزاری انتخابات، منتظر تصویب فرمان تقنینی مربوطه از سوی ولسی جرگه است.

وی به تسریع روند تأیید فرمان تقنینی تشکیل و صلاحیت کمیسیون‌های انتخاباتی از سوی ولسی جرگه تأکید کرد و اظهار داشت: وحدت نظر همکاران بین المللی افغانستان برای کمک به برگزاری انتخابات را نیز یک امر مثبت و امیدوارکننده است.

معاون رئیس جمهور افغانستان درمورد اهمیت اجلاس بروکسل برای دولت افغانستان نیز گفت: آمادگی‌ها برای شرکت در نشست بروکسل و عملی شدن تعهدات دولت افغانستان در مواردی، با پیشرفت های خوبی همراه بوده و در بقیه موارد نیز تلاش های سازنده جریان دارد، البته برخی موضوعات مانند اصلاحات انتخاباتی، حکومتداری خوب و مبارزه با فساد مستلزم پیگیری مستمر است.

استفان هوبر سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز از آمادگی ها برای برگزاری کنفرانس بروکسل و عزم جامعه جهانی برای ادامه کمک و همکاری با دولت و ملت افغانستان خبر داد.

وی نگرانی کشورهای اروپایی را در مورد عدم تطبیق اصلاحات انتخاباتی و احتمال به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات ابراز داشته افزود: اگر حکومت افغانستان ظرفیت و توانایی خود را در انجام تعهدات و حل مشکلات داخلی تثبیت کند، به شرکت کنندگان نشست بروکسل نیز ثابت خواهد شد که زمینه سرمایه گذاری در افغانستان بیش از گذشته فراهم است.

سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، خاطرنشان کرد: در روز‌های اخیر موضوع کمک به افغانستان در دستور کار جامعه اروپایی قرار داشته و این یک پیام واضح برای ادامه همکاری‌های اتحادیه اروپا با دولت و ملت افغانستان است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟