دیدار مشاور امنیت ملی با مقامات بیلاروسی

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13341

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در ادامه سفر خود به کشورهای حوزه  قفقاز با مقامات کشور بلاروس دیدار کرد.

محمد حنیف اتمر در جریان سفر خود به کشورهای حوزه قفقاز روزگذشته (جمعه) در شهر مینسک پایتخت جمهوری بلاروس با ولادیمیر ماکی وزیر امور خاجه، دبیر شورای امنیت ملی و تعداد دیگری از مقامات عالی رتبه امنیتی و سیاسی این کشور دیدار کرد.

مشاور امنیت ملی ضمن تاکید بر مبارزه و تلاش های مشترک در جهت مبارزه با تروریسم و سرکوب تهدیدات تروریستی اظهار داشت، که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در جنگ علیه تروریسم بین المللی و منطقه ای در افغانستان دست آوردهای چشمگیری داشته اند و برای تداوم این مبارزه نیاز است که کشورهای منطقه و متحدین بین المللی در خصوص تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همکاری های خود را افزایش دهند.

مشاور امنیت ملی پیشنهادات خود را در رابطه با همکاری جمهوری بلاروس در تجهیز و آموزش نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان با مقامات عالی رتبه امنیتی این کشور مطرح درمیان گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم به همکاری و هماهنگی امنیتی از جمله تبادل اطلاعات نیاز دارند و دولت افغانستان متعهد به همکاری در این مورد با کشورهای منطقه از جمله بلاروس می باشد.

در دیدار مشاور امنیت ملی با مقامات بلاروس در رابطه با گسترش همکاری های تجاری و ترانزیتی نیز بحث و تبادل نظر شد.

سفر مشاور امنیت ملی به روسیه و کشورهای حوزه قفقاز از تاریخ ۲۳ ماه مه  آغاز شده است قرار است که درین جریان، مشاور امنیت ملی  جهت جلب همکاری های امنیتی جمهوری آذربایجان به آن کشور نیز سفر نمایند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟