دیدار غیر مستقیم ارگ و حزب جمعیت برای رفع اختلاف ها

  • انتشار: ۲ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34701

گفته می شود بعد از اختلاف ها بین عطا محمد نور و ارگ ریاست جمهوری در مورد برکناری آقای نور از مقام ولایت بلخ، اکنون دو طرف بصورت غیر مستقیم در حال مذاکره هستند تا اختلافات بوجود آمده را حل کنند.

افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ، از آغاز گفت وگوهای غیرمستقیم میان عطا محمد نور و کاخ ریاست جمهوری خبر می دهد.

افضل حدید، می گوید که خوش بینی ها به خاطر توافق در بارۀ خواست های دو طرف به میان آمده است و آقای نور برای ماندن در کرسی ولایت بلخ، پافشاری ندارد.

در همین حال عبدالستار مراد، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی گفته است که عطا محمد نور به وظیفه خود ادامه می دهد تا خواست های حزب جمعیت از سوی رئیس جمهور برآورده شود.

آقای مراد همچنین گفته است که ارگ ریاست جمهوری پیشنهاد این حزب را برای بازنگری در مورد برکناری والی بلخ و پیشنهادات این حزب رد کرده است.

چند روز قبل نیز اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی در دیداری با اشرف غنی بدون اشاره به منظوری استعفانامه‌ی عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی از رهبری ولایت بلخ، گفته بودند موجودیت جزیره‌های قدرت، چه در داخل و چه در بیرون حکومت، باعث صدمه‌زدن به صلح و ثبات می‌شود و از رییس جمهور می‌خواهیم که در مهارکردن این جزیره‌های قدرت تلاش نماید و از تصامیم حکومت در این خصوص، دفاع می‌کنیم.

هر چند از اعلام خبر منظوری استعفای آقای نور چند روز می‌گذرد، اما وی هم‌چنان ولایت بلخ را رهبری می‌کند. حزب جمعیت با منظوری استعفای آقای نور مخالفت و اقدام ریاست‌جمهوری را عجولانه و غیرمسوولانه توصیف کرده است.

به دنبال این اقدام ریاست‌جمهوری، گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در دیدارهایی با عطامحمد نور با اقدام ارگ ریاست‌جمهوری مخالفت کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟