دیدار غنی و مشاور امنیت ملی آمریکا در عربستان

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 22962

اشرف غنی رئیس جمهور در حاشیه نشست سران کشورهای اسلامی- عربی و امریکا، شام روز گذشته در اقامتگاه  خویش در شهر ریاض با جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی ایالات متحدۀ امریکا دیدار کرد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که در این دیدار هر دوجانب روی مبارزه مشترک علیه تروریسم و افراطیت، همکاری امریکا با افغانستان در عرصه های مختلف و مسایل منطقه ای، بحث و تبادل نظر نمودند.

در ادامه این خبرنامه گفته شده “هر دو جانب با تایید صحبت های قبلی شان در کابل در راستای مبارزه مشترک علیه تروریزم، یکبار دیگر بر مبارزه مشترک و جدی علیه این پدیدۀ شوم، تاکید کردند.”

همچنان کاخ گفته می شود، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به صورت کوتاهی با اشرف غنی رئیس جمهور در ریاض پایتخت عربستان سعودی دیدار داشته است.

دونالد ترامپ هم چنان از نیروهای امنیتی افغانستان منحیث قوای شجاع که برای تأمین امنیت کشور شان می رزمند، یاد کرده‌است.

ترامپ روز گذشته در جریان سخنانش در نشست کشورهای اسلامی- عربی و امریکا در ریاض پایتخت عربستان سعودی، نیروهای امنیتی افغان را باشهامت خواند.

او گفت که سربازان باشهامت افغانستان در برابر گروه طالبان و دیگر گروه‌ها ایستاده و در دفاع از کشورشان قربانی می‌دهند.

این در حالی‌ست که با آن‌که دونالد ترامپ به حمایت از افغانستان تاکید می‌کند، تا به حال موقف نهایی‌اش را در مورد افغانستان اعلام نکرده‌است.

آقای ترامپ روز گذشته نیز در سخنانش یادآوری کرد که ایالات متحدۀ امریکا حمایتش را از کشورهایی که علیه تروریزم مبارزه می‌کنند دریغ نخواهد کرد.

پیش از این ایالات متحدۀ امریکا به درخواست فرمان‌دهی حمایت قاطع، برای فرستادن نیروهای بیش‌تر به افغانستان اعلام آماده‌گی کرده بود و این مسئله زیر بررسی و رای‌زنی قرار داشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟