دیدار غنی با مسئولان وزارت معارف؛ کسی حق ندارد بیش از سه سال در یک سمت فعالیت کند

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 71305

رییس‌جمهورغنی در دیدار با مسئولان وزارت معارف تاکید کرده که تمام کارمندان این وزارت باید بایومتریک شوند و هیچ فردی حق ندارد بیشتر از سه سال در یک سمت فعالیت کند.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است که رییس جمهور این موضوع را پس از بررسی برنامه اصلاحی و انکشافی وزارت معارف مطرح کرده است.

همچنین رییس جمهور پس از معلومات مسئولان وزارت معارف در زمینه برنامه‌های اصلاحی این وزارت، گفته است که تغییرات جاری معقول است؛ اما کافی نیست. او افزوده که باید تمام مقرری‌ها در وزارت معارف، بر اساس ارزیابی دقیق، در یک پروسه‌ی شفاف و با اخذ امتحان اساسی صورت گیرد.

رییس جمهور غنی در این نشست نارضایتی‌ خود را از نصاب کنونی در وزارت معارف بیان کرده و افزوده: «وزارتی را می‌خواهم که از نگاه تشکیل کوچک، اما از نظر کارکرد باید موثر، مفید و مطلق غیر سیاسی باشد.»

رییس‌جمهور همچنین گفته است که وزارت معارف تنها به کابل متمرکز نباشد، بلکه به وضعیت معارف ولایات و ولسوالی‌های کشور نیز توجه کافی داشته باشد.

این در حالیست که وزارت معارف چند هفته پیش به منظور بهبود نصاب آموزشی معارف جلسه مشورتی را با حضور ۳۰۰ تن از شهروندان برگزار نمود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟