دیدار غنی و بان کی مون در دوحه قطر

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: دسته بندی نشدهسیاست
  • شناسه مطلب: 13125

اشرف غنی قبل از ظهر امروز(یکشنبه) در حاشیه شانزدهمین نشست دوحه تحت عنوان “ثبات و آسایش برای همه” که در کشور قطر برگزار گردیده بود، با بانکی مون دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

در این دیدار بانکی مون از اقدامات حکومت افغانستان در عرصه های مختلف بخصوص پروسه صلح و گفتگو های اخیر با حزب اسلامی، حمایت خویش را ابراز داشت.

وی گفت که محتوای توافقنامه پیشنهادی متذکره را بررسی می کند، تا در پرتو آن ملل متحد اقدامات لازم را انجام دهد.

در مقابل رئیس جمهور غنی در این رابطه گفت که توافقنامه مذکور بر اساس مندرجات قانون اساسی افغانستان می باشد و از اینکه ملل متحد در زمینه آماده گی همکاری نشان داده است، سپاسگزاری کرد.

همچنان دراین دیدار در مورد تغییرات جدید در رهبری دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان و آغاز کار آقای تادامیچی یوماموتو بحیث نماینده جدید آن سازمان صحبت شد و سرمنشی سازمان ملل متحد از همکاری های رئیس جمهور  و دولت افغانستان با این سازمان، قدردانی نمود.

رئیس جمهور غنی ضمن اینکه نقش ملل متحد را مهم توصیف نمود، از پیشنهاد سفر هیات شورای امنیت آن سازمان به افغانستان استقبال کرده، گفت که دولت افغانستان آماده پذیرایی هیات مذکور می باشد.

سرمنشی سازمان ملل متحد گفت: آرزومند است که بزودترین فرصت از افغانستان دیدن کند و از رئیس جمهور خواست که دولت افغانستان کنوانسیون تغییر اقلیم را تصویب کند.

این در حالیست که اشرف غنی روز گذشته برای اشتراک در نشست “ثبات و آسایش برای همه” در دوحه قطر راهی این کشور شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟