دیدار سید حامد گیلانی با نمایندگان طالبان در اسلام آباد

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35760

نمایندگانی از طالبان روز دوشنبه گذشته با سید حامد گیلانی رهبر حزب محاذ ملی در اسلام آباد پاکستان دیدار کرده اند. این دیدار در حالی انجام می شود که همزمان نیز گزارش شده بود که نمایندگان حکومت با تعدادی از سران طالبان در ترکیه گفتگو کرده اند.

یک هیات از گروه طالبان به رهبری ملا هبت الله، روز دوشنبه در اسلام آباد، مرکز پاکستان، با رهبر حزب محاذ ملی افغانستان، ملاقات کرده است.

به گزارش صدای آمریکا، دو مقام ارشد گروه طالبان که نخواستند نام شان افشا شود، با بیان این مطلب به رویترز گفته اند که رهبر طالبان این ملاقات اکتشافی را در اسلام آباد تایید کرده تا گامی برای آغاز دوبارۀ گفتگوها جهت ختم جنگ افغانستان باشد.

منابع طالبان گفته اند که در هیات طالبان، شباب الدین دلاور و جان محمد مدنی از دفتر سیاسی طالبان در دوحه شرکت داشته اند.

دو مقام گروه طالبان به سیدحامد گیلانی گفته اند که به عنوان اقدام حسن نیت، قبل از مذاکرات در اسلام آباد، طالبان مرتبط با شبکۀ حقانی، هفتۀ گذشته ۱۴ سرباز ارتش را در پکتیا رها کردند.

پیش از این آقای گیلانی گفته بود که “رهبران طالبان” در افغانستان حضور دارند، نه در جای دیگر، اما باورها بر این است که هیبت‌الله آخندزاده در پاکستان به سر می‌برد.

هنوز روشن نیست که در این نشست چه پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. هرچند پیش از این تلاش‌های زیاد برای گفتگو مستقیم با طالبان صورت گرفته بود، اما هیچکدام نتیجه‌ای در پی نداشت.

این در حالیست که اوایل هفته‌ی جاری سومین نشست غیررسمی بین هیات افغانستان و نمایندگان طالبان در ترکیه برگزار شد. هرچند حکومت افغانستان و طالبان شاخه‌ی ملا رسول و ملا هیبت‌الله حضور نمایندگان‌شان را در این نشست رد کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟