دیدار رییس ستاد ارتش ترکیه با رئیس جمهور غنی

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 12712

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در دیدار با هولوسی آکار، رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه از کمک های این کشور در چوکات سازمان ناتو و جلب کمک های جامعه جهانی به نیروهای افغان ابراز قدرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، رییس جمهورغنی در این دیدار بر افزایش همکاری های دو جانبه تاکید کرده و گفت که برای آمادگی های بیشتر دو کشور در کنفرانس وارسا، وزارت های دفاع افغانستان و ترکیه با همدیگر بیشتر گفتگو کنند.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامهء نوشته است که محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور روز گذشته با هولوسی آکار، رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه و همراهانش در کابل دیدار کرده است.

آقای هولوسی آکار گفت: دوستی میان افغانستان و ترکیه نه تنها دوستی میان حکومت های دو کشور است بلکه دوستی میان مردم دو کشور نیز است و ترکیه این دوستی را به دیده قدر می بیند و با این روابط و مشترکات ارزش های مشترک نیز ایجاد شده است.

او افزود که روابط میان دو کشور یکجا با همکاران بین المللی به خصوص در چوکات سازمان ناتو ستراتیژیک و عمیق است.

آقای هولوسی آکار گفت که ترکیه برضد تروریزم در داخل و منطقه مبارزه می کند و از این که افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم در خط مقدم قرار دارد، ستایش کرد.
او اطمینان داد که کشورش به همکاری های نظامی و امنیتی با افغانستان در چوکات ناتو ادامه می دهد.

در همین حال رییس جمهور غنی روابط میان افغانستان و ترکیه را دیرینه و عمیق خوانده و گفته که بنیاد اساسی اردو در افغانستان به اساس استفاده از تجارب ترک ها گذاشته شده است.

رییس جمهورغنی از همکاری های دوامدار ترکیه به افغانستان در عرصه های مختلف به خصوص در زمینه تامین امنیت در چوکات ناتو، آیساف و ماموریت حمایت قاطع قدردانی کرد.

همچنان رییس جمهور غنی در مورد چگونگی پیشرفت کنفرانس وارسا که قرار است بخاطر تعهدات تازه جامعه بین المللی به افغانستان دایر شود، صحبت کرد و از همکاری رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در جلب حمایت های بیشتر بین المللی به افغانستان ابراز سپاس گزاری کرد.

“نشست وارسا ” که قرار است در ماه جولای سال جاری میلادی برگزار شود، جزییات کمک‌های آینده برای افغانستان واضح خواهد شد.

در این نشست که در شهر وارسای پولند برگزار می‌ شود، حکومت افغانستان از جامعه‌ء جهانی خواستار ادامه‌ء حمایت ‌شان از این کشور خواهد شد.

همچنان سران و وزیران خارجه‌ء کشورها در مورد بازسازی و بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان و حمایت از نیروهای افغانستان، تعهدهای تازه‌ ای خواهند داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟