دیدار رئیس جمهور از کوه قورغ و احتمال واگذاری زمین های این منطقه به حزب اسلامی

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43154

رئیس جمهور اشرف غنی روز شنبه (5 جوزا) از کوه قورغ در غرب کابل دیدن کرده است، اما به دلایل حساسیت موضوع وی این موضوع را رسانه ای نکرده است، منابع می گویند حکومت قصد دارد تا شهرک در دامنه ی این کوه ایجاد و به حزب اسلامی بسپارد.

مسئولان اداره‎ی اراضی می‌گویند رییس جمهور از زمین‎های دامنه‎ی کوه قورغ بازدید کرده و به اداره‎های مربوطه هدایت داده است که برای وارثین شهدای نیروهای دفاعی- امنیتی، مهاجرین و عودت‌کننده‎ها و وارثان شهدای جامعه‎ی رسانه‌ای یک شهرک صد نمره‎ای در این زمین‌ها ساخته شود، اما وزارت شهرسازی و مسکن می‌گوید احتمال دارد این زمین‌ها برای احداث شهرک در اختیار حزب اسلامی قرار داده شود.

به نظر می‌رسد که ارگ ریاست جمهوری به دلیل حساسیت موضوع، از رسانه‌ای ساختن این سفر رییس جمهور خودداری کرده است.

وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان گفته که احتمال دارد شهرک صد نمره‌ای دامنه‌ی کوه قورغ در اختیار حزب اسلامی قرار داده شود.

این در حالی است که اخیراً جعفر مهدوی، نماینده‌ی مجلس، در جلسه‌ی عمومی مجلس نمایندگان ادعا کرد که برنامه از مدت‎ها پیش این بود که چند هزار جریب زمین از دامنه‌ی کوه قورغ برای افراد حزب اسلامی اختصاص داده شود.

جعفر مهدوی یادآور شد که چند ماه پیش توزیع زمین برای حزب اسلامی شاخه‎ی حکمتیار مطرح شد و چون افکار عمومی با همراهی جامعه‌ی مدنی و احزاب سیاسی به ‎صورت جدی با این موضوع مخالفت کردند، اخیراً حکومت می‎خواهد به ‎نام شهرک مهاجرین، زمین‎های مورد نظر را توزیع کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟