دیدار رئیس اجراییه با نخست وزیر قرغیزستان در کشور تاجیکستان

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 12849

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، عصر روز گذشته (چهارشنبه) با سورون بای جین بکوف نخست وزیر جمهوری قیرغیزستان دیدار و گفتگو نمود.

رئيس اجرائیه در این دیدار روابط میان دو کشور را تاریخی٬ مستحکم و استوار خواند و آغاز برنامه کاسای 1000 برای انتقال برق به پاکستان از طریق تاجیکستان و افغانستان را گامی مهم و تاریخی در راه گسترش و بهبود این روابط دانست.

نخست وزیرقیرغیزستان نیز این دیدار را مهم٬‌ تاریخی و سرنوشت ساز دانست و اضافه کرده که توسعه و پیشرفت کشورهای منطقه برای کشورش مهم است.

وی در ادامه صحبت‌هایش، ثبات و امنیت در افغانستان را برای توسعه در منطقه اساسی و بنیادی دانست و از همکاری کشورش در این زمینه اطمینان داد.

سورون بای جین بکوف آغاز عملی برنامه کاسای 1000 را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای برای همگرایی و همکاری منطقه‌ای دانست و نقش آن را در تحول مثبت زندگی مردم اساسی دانست.

رئیس اجرائیه کشور آغاز کارعملی برنامه کاسا1000  برای انتقال برق را گام مهم در راه توسعه و ترقی منطقه دانست و از کشور قیرغیزستان برای انتقال انرژی برق به منطقه تشکر نمود؛ عبدالله در ادامه صحبت‌هایش از فراهم سازی زمینه حضور در افتتاح این برنامه بزرگ و سرنوشت ساز از کشورهای قیرغیزستان و تاجیکستان قدردانی کرد و همکاری کامل افغانستان را برای عملی ساختن این برنامه اعلان کرد.

عبدالله عبدالله عصر روز گذشته برای تهداب گذاری پروژه کاسا 1000 به تاجیکستان سفر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟