دیدار تعدادی از رهبران جنبش روشنایی با نماینده های پارلمان بریتانیا

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 38242

تعدادی از رهبران جنبش روشنایی که به بریتانیا سفر کرده اند، با شماری از نمایندگان پارلمان این کشور دیدار کردند. آنان می گویند؛ در دیدار با مقام های کشورهای کمک کننده به افغانستان در مورد تبعیض هایی که علیه اقلیت ها در افغانستان اعمال می شود گفتگو می کنند.

به گزارش بی بی سی، یک هیات سه نفره جنبش روشنایی افغانستان به بریتانیا رفته است و روز چهارشنبه با شماری از نمایندگان پارلمان این کشور دیدار کرده است.

احمد بهزاد از رهبران این جنبش به بی بی سی گفته است که هیات جنبش روشنایی تلاش می کند در دیدار با مقامات کشورهای کمک کننده به افغانستان، درباره مشکلات جامعه هزاره و تبعیض هایی که به گفته او از سوی حکومت افغانستان علیه انها اعمال می شود صحبت کند.

بع از تغییر مسیر انتقال لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان به افغانستان تعدادی از نماینده های پارلمان و شخصیت های سیاسی با ایجاد یک حرکت مردمی جنبشی را به نام جنبش روشنایی پایه گذاری کردند.

حمله کننده انتحاری با حمله تروریستی بر تظاهرات بزرگ صدها هزار نفری هواداران این جنبش در چوک دهمزنگ کابل،  در دوم اسد سال 1395 حدود 90 تن را از پای درآورد و بیش از 250 تن دیگر در این حمله زخمی شد.

بعد از حدود یک سال و نیم از حمله بر هواداران این جنبش در دهمزنگ کابل، تاکنون هواداران این جنبش ده ها راهپیمایی بزرگ در کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا برگزار کرده است.

این جنش می خواهد ماستر پلان اصلی برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان که از سوی شرکت آلمانی فیشنر، قبلن اعلام شده است، از سالنگ نه، بلکه از مسیر اصلی آن یعنی بامیان – میدان وردک بگذرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟