دیدار اشرف غنی و وزیر خارجه هند در دهلی جدید

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 32382

محمد اشرف غنی رئیس جمهور، امروز در دهلی جدید با سوشما سواراج وزیر خارجه هند روی مسایل استراتژیک از جمله گسترش همکاری های اقتصادی، ترانزیت، اتصال منطقه ای و مبارزه با تروریسم صحبت کرده‌است.

رييس جمهورغنى می گوید که افغانستان با اتصال دهلیز بحری آسیای میانه و هند؛ می خواهد منطقه را به مرکز همکاری‌های اقتصادی مبدل سازد.

به نقل از خبرنامۀ ارگ، هردوجانب پیرامون موضوعات مختلف به ویژه مسایل منطقوی، همکاری‌های اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی و مبارزه با تروریزم بحث و تبادل نظر کردند.

همچنان دراین دیدار، در خصوص استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا و شرایط منطقه پس از اعلام استراتیژی متذکره صحبت شد و آنرا برای بهبود وضعیت منطقه، ارزنده توصیف کردند.

رئیس‌جمهورغنی، با اشاره به گسترش روابط اقتصادی و تجارتی میان دو کشور گفت که صادرات از طریق دهلیز هوایی افغانستان – هند، با کامیابی ادامه دارد و افزود: “ما می‌خواهیم تا دهلیز بحری از آسیای مرکزی به هند وصل گردد.”

وی نقش کشورهای همسایه را دراین زمینه ارزنده دانسته افزود که اتصال دهلیز بحری آسیای میانه و هند، می‌تواند منطقه را به مرکز همکاری‌های اقتصادی مبدل سازد.

رئیس‌جمهور محمد اشرف غنی افزود که افغانستان در بخش سکتور معادن، نساجی و صنایع دستی زنان، ظرفیت‌های خوبی دارد و از جانب هند خواست تا با استفاده از تجارب ارزندۀ آن‌کشور، افغانستان را همکاری نماید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟