دیدار اشرف غنی با دیوید کامرون در میان موجی از اعتراضات

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 12865

رئیس جمهور غنی امروز(پنجشنبه) در حاشیه نشست جهانی مبارزه با فساد اداری در شهر لندن با دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا دیدار کرد.

شماری از افغان‌های مقیم لندن در نزدیکی محل برگزاری نشست مبارزه با فساد در لندن تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این افغان‌ها خواهان اجرای پروژه انتقال خط برق ترکمنستان به افغانستان از طریق بامیان شدند. معترضان شعارهای عدالت و برابری و توسعه متوازن سر می‌دادند حتی در حین سخرانی اشرف غنی دو تن از اعتراض کنندگان غنی را دروغگو خواندند که این باعث شد تا وقفه ای در حین سخرانی وی ایجاد شود.

در دیدار غنی و دیوید کامرون هر دوجانب در مورد مبارزه با تروریزم و فساد اداری، پروسه صلح افغانستان و بحران مهاجرت بحث و تبادل نظر کردند.

دیوید کامرون گفت: که کشورش حمایت های خویش را از اکادمی نظامی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی و فراتر از آن ادامه می دهد و همکاری ها را در زمینه آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز ادامه خواهد یافت.

در مقابل اشرف غنی، رئیس جمهور در مورد مهاجرت ها به اروپا گفت که که باید محدودیت های افغانستان درک شود و عوامل جذب مهاجرین به اروپا نیز مورد بازنگری و بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور غنی گفت ما در تلاش هستیم تا فرصت های انکشافی را فراهم نمائیم تا مردم از آینده اطمینان بدست آورند و کشور را ترک نکنند.

لندن این هفته میزبان اجلاس مبارزه با فساد است که سیاستمداران ۴۰ کشور و نمایندگان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در آن حضور دارند.

 

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟