دیدارهای هیئت پارلمانی پاکستان با رئیس جمهور و سناتوران

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 21520

هیات عالی‌ رتبه پارلمان پاکستان به رهبری سردار ایاز صادق، رئیس پارلمان این کشور، ضمن دیدار با نمایندگان مردم در شورای ملی، با اشرف غنی رئیس جمهور نیز دیدار داشتند.

رییس جمهور از سفر هیات پارلمانی پاکستان به افغانستان، استقبال کرد و این دید و بازدیدها را یک فرصت مناسب برای تبادل نظر و ایجاد فضای اعتماد و درک مشترک میان مردمان دو کشور خواند.

اشرف غنی همچنان از نظر نیک هیات پارلمانی پاکستان در رابطه به همکاری ها میان مردمان دو کشور استقبال نمود و ابراز امیدواری کرد که این دید و بازدیدها باعث اجرایی‌شدن تعهداتی گردد که دولت پاکستان در نشست سه جانبه و سایر نشست‌های دوجانبه و چندجانبه جهت همکاری در امر تامین صلح و ثبات در افغانستان سپرده بود.

اعضای مجلس سنای پاکستان همچنان با اعضای مجلس سنا دیدار کردند در این دیدار اعضای مجلس سنا از این هیأت پاکستانی خواستند، که به روند صلح افغانستان کمک کنند.

فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا می‌گوید که آنان نگرانی‌های مردم افغانستان در مورد مشکلات امنیتی را با هیأت پاکستانی شریک کرده‌اند.

شماری از اعضای مجلس سنا به این باورند که نشست‌های این‌چنینی میان احزاب سیاسی، اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای هر دو کشور به بهبود وضعیت کمک می‌کند.

اما شماری از اعضای سنا می‌گویند که نشست‌های این‌چنینی که قبلاً نیز برگزار شده، هیچ نتیجۀ مثبتی را به همراه ندارد.

پس از ایجاد حکومت وحدت ملی که روابط افغانستان و پاکستان بهبود یافته بود، رییس جمهور از پاکستان خواست که برای نزدیک‌شدن روابط و همکاری بین این دو کشور یک هیأت پارلمانی را به کشور بفرستد، اما پس از تیره‌گی روابط افغانستان و پاکستان، این موضوع کم‌رنگ‌تر شد. با این حال، برای بهبود دوبارۀ روابط این دو کشور، حکومت افغانستان قبول کرد که هیأت پارلمانی پاکستان به شمول نمایند‌گان احزاب این کشور یک‌بار دیگر به کابل بیایند.

چندی پیش پاکستان مرزهای خود را با افغانستان مسدود نمود و لیستی از شورشیان را به دولت افغانستان ارائه کرد و ادعا نمود که آنها در خاک افغانستان پنهان شده اند.

در مقابل، حکومت افغانستان همیشه از پاکستان خواسته است که فعالیت های گروه های تروریستی را در این کشور متوقف نماید و مراکز اموزشی و پناهگاه های امن آنها را ببندد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟