دیدارهای بعد از تنش سیاسی/ عبدالله با سفیر پاکستان دیدار کرد، اشرف غنی با بزرگان قندهار

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 14954

پس از تنش های سیاسی اخیر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی در قصر سپیدار با اقای ابرار حسین سفیر کشور پاکستان دیدار، و اشرف غنی رئیس جمهور با شماری از بزرگان و جوانان قندهار در ارگ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی کشور گفته شده داکتر عبدالله رئیس اجرائیه صبح امروز در دفترکارش در قصرسپیدار با آقای ابرار حسین سفیر پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار بحث مبارزه با تروریزم و همکاری مشترک مطرح گردید و بر ادامه این همکاری‌ها میان دو طرف تاکید شد.

در ادامه خبرنامه گفته شده سفیر پاکستان برای دیدار عبدالله از کشورش دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان را به وی ابلاغ نموده و در مقابل رئیس اجرایی وعده سپرده است که در یک فرصت مناسب از پاکستان دیدن کند.

اما در سوی دیگر اشرف غنی رئیس جمهور در برابر در خواست هایی از مردم جنوب کشور، گفته است؛ حکومت در نظر دارد، تا نظر به امکانات موجود به مشکلات کشور بر اساس اولویت‌ها رسیدگی نماید.

رئیس جمهور غنی پس از استماع خواست‌ها و پیشنهادات اشتراک کننده‌گان گفت، باید از مقام شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی به ویژه شهید حشمت خان خلیل کرزی تجلیل به عمل آید.

رئیس جمهور کشور گفت، به قول اردوی هلمند توجه خاص صورت گرفته است و دوباره این قول اردو فعال گردیده و روزانه در جریان گزارش اجراات آن قرار می‌گیرم.

رئیس جمهور کشور از بزرگان در این نشست خواست،‌ تا نظریات و پیشنهادات شانرا به منظور اصلاح پولیس، در چارچوب یک طرح منظم ترتیب و با ریاست جمهوری شریک سازند.

رئیس جمهور کشور گفته است که امکانات برای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تا چهار سال آینده تدارک شده است، و دوست و دشمن ما در منطقه مشخص می‌باشد. او اضافه کرد که در گذشته ما در انزوا بودیم، اما اکنون بدبینان افغانستان در انزوا قرار دارند.

محمد اشرف غنی گفت، پس از نشست بروکسل به منظور تشخیص مشکلات و دیدار با اقشار مختلف مردم، به ولایات کشور سفر خواهد کرد.  او همکاری مردم و بزرگان منطقه را در راستای حل مشکلات امنیتی و تطبیق پروژه‌های انکشافی مهم قلمداد کرد.

این دیدارها در حالی صورت می گیرد که پنجشنبه هفته گذشته و در پی سخنان داکتر عبدالله که گفته بود کسی که حوصله بحث نداشته باشد لیاقت ریاست جمهوری را ندارد و در مقابل اشرف غنی گفته بود کسانی که منافع شان در مبارزه بر علیه فساد اداری در خطر است وی را متهم به یکجانبه گرایی می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟