دو کره برای پایان دادن به تنش ها به توافق رسیدند

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 8628

خبرگزاری اطلس ـ سرانجام پس از چند روز تنش بین کره جنوبی و شمالی مذاکرات بین مقامات، پایانی خوش برای شبه جزیره داشت و دو طرف به پایان تنش رضایت دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، بیش از دو روز مذاکرات مقامات کره جنوبی و کره شمالی بالاخره صبح روز به وقت محلی سه شنبه به پایان رسید و دو کشور برای پایان دادن به تنش ها به توافق رسیدند.

بر این اساس کره شمالی از اقدامات تهدیدآمیز و شلیک به سربازان کشور کره جنوبی به طور رسمی عذرخواهی کرد و سئول نیز متعهد شد که تبلیغات رسانه های خود علیه پیونگ یانگ را متوقف کند. دو طرف همچنین بعد از این مذاکرات طبق قراردادی متعهد شدند که روابط حسنه را تقویت کنند. سئول و پیونگ یانگ در عین حال متعهد شدند که مانع حوادث تنش زای مشابه شوند.

به گفته «کیم کوان-جین» مشاور امنیت ملی کره جنوبی قرار است دو کشور برای جلوگیری از حوادث مشابه اقدامات مشترکی در راستای برقراری روابط و  همکاری دو جانبه، انجام دهند. پیش از این پیونگ یانگ حادثه حمله به نظامیان کره جنوبی را انکار کرده بود.

مذاکرات دو کشور از روز شنبه در منطقه مرزی در حالی آغاز شد که کره شمالی این تاریخ را برای پایان تبلیغات رسانه های کره جنوبی علیه همسایه شمالی خود تعیین کرده بود. گفتنی است مناسبات کره شمالی و جنوبی از زمان پایان جنگ شبه جزیره کره در سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ تا کنون تنش آلود بوده و طی این مدت دو همسایه بارها در مقابل هم صف آرایی کرده اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟