دو پروژه برق در بلخ توسط رئیس جمهور افتتاح شد

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 43259

رییس‌جمهور غنی پروژه های بیش از 7 میلیون دالری سب استیشن برق ولسوالی خلم و شبکه‌ی توزیع برق ولسوالی مارمل ولایت مزار شریف را افتتاح کرد.

رئیس جمهور اشرف غنی امروز (چهارشنبه) در سفر به ولایت بلخ پروژه‌هایی برق دو ولسوالی در ولایت بلخ را با هزینه‌ی 7.6 میلیون یورو از کمک‌های بلا‌عوض کشور آلمان ساخته شده را افتتاح کرد.

با افتتاح و بهره برداری از این دو پروژه برق، به ارزش ۷.۶ میلیون یورو در ولسوالی های خُلم و مارمل ولایت بلخ، ۱۸ هزار مشترک از انرژی برق بهره مند شدند.

شرکت برشنا می گوید، پروژه سب ستیشن ۲۲۰/۲۰ کیلوولت خُلم، در جنوب غرب ولسوالی خُلم ولایت بلخ است، که با افتتاح آن ۱۶ هزار مشترک توسط برق باهم وصل شدند و در آینده با توسعه و نصب ترانسفارمرهای جدید این تعداد افزایش خواهند یافت.

همچنان در ولسوالی مارمل ولایت بلخ که در حدود ۳۰ کیلومتری شهر مزار شریف موقعیت دارد، شبکه جدید احداث شدۀ پروژۀ برق رسانی ۲۰/۰.۴ مارمل نیز به بهره برداری سپرده شد، که با افتتاح آن دو هزار مشترک از انرژی جدید برق مستفید شدند.

پروژه های فوق در چهار سال تطبیق شده و ۷.۶ میلیون یورو هزینه برداشته، که بودجه آن از طرف کمکهای بلاعوض دولت المان ( BMZ) توسط بانک انکشافی المان( KFW) تمویل شده است.

این پروژه ها پیش از این قرار بود توسط وزیر انرژی و آب به بهره برداری برسد که با ممانعت نیروهای امنیتی آقای عثمانی اجازه پروازه به شهر مزارشریف را نیافت و امروز توسط آقای غنی افتتاح شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟