دو نظامی ناکام به عنوان سفیر افغانستان در کشورهای قزاقستان و اردن انتخاب شدند

  • انتشار: ۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 21368

بعد از حمله خونین بلخ و در پی استعفا و یا برکناری وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش، اکنون گزارش های بدست آمده حاکی از آنست که این دو نظامی بلندپایه ناکام به عنوان سفیر در کشورهای اردن و قزاقستان تعیین شده اند.

منابعی در ارگ ریاست جمهوری گفته‌اند که عبدالله حبیبی وزیر دفاع پیشین و قدم شاه شهیم رئیس پیشین ستاد ارتش افغانستان که بعد از حمله خونین به قول اردو (سپاه) ۲۰۹ شاهین کناره گیری کردند، به عنوان ‘سفیر افغانستان تعیین شده‌اند. ‘

این منابع به بی‌بی‌سی گفتند که جنرال عبدالله حبیبی، وزیر پیشین دفاع به عنوان سفیر افغانستان در اردن و قدم شاه شهیم، رئیس پیشین ستاد ارتش نیز به عنوان ‘سفیر افغانستان در قزاقستان تعیین شده ‌است. ‘

این برای اولین بار نیست که چهره های ناکام سیاسی و نظامی مورد حمایت اشرف غنی به مقام های بالاو یا به عنوان سفیر در کشورهای مختلف تعیین می شود، پیش از این نیز آقای غنی یوسف نورستانی رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات را که فاجعه بزرگ تقلب در انتخابات قبلی را رقم زده بود به عنوان سفیر در کشور اسپانیا معرفی کرده بود که این مسئله باعث اختلاف شدید بین وی و صلاح الدین ربانی شد.

در پی حمله طالبان به قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ که جان ده‌ها سرباز ارتش را گرفت، این دو مقام به شدت مورد انتقاد مردم قرار گرفتند و سپس مجبور به کناره‌گیری شدند.

این دو مقام پس از پذیرفته شدن استعفای‌شان از سوی رئیس جمهور غنی، در یک نشست خبری در کابل گفتند که بخاطر “منافع ملی افغانستان” از سمت‌هایشان استعفا داده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟