دو عضو دیگر دفتر سیاسی طالبان در قطر کناره گیری کردند

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 7858
طالبان

خبرگزاری اطلس ـ همزمان با تلاش های طالبان برای آشتی با دولت افغانستان و جنگ قدرت در رهبری این گروه، دو نفر دیگر از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی طالبان در قطر از سمت خود استعفا کردند.

تغییر و تحولات در گروه طالبان از هفته گذشته و همزمان با اعلام جانشینی ملا اختر منصور به جای ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان رخ می دهد.

در حالی که هفته گذشته مرگ ملا عمر تایید شد، شکاف در این گروه افزایش یافته است. بر این اساس شماری مقامات طالبان از جمله پسر ملامحمد عمر از بیعت با ملا اختر منصور خودداری کرده و روند انتخاب وی را عجولانه و بی پایه خوانده اند.

روز دوشنبه هفته گذشته، طیب آقا رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر که در سال ۲۰۱۳ با هدف تسهیل گفتگو بین این گروه و دولت افغانستان تشکیل شده بود، از سمت خود به دلیل انتصال ملا احتر منصور استعفا کرد.

به فاصله کوتاهی از این اقدام، عزیز رحمان و مولوی نیک محمد دو نفر از دیپلمات های گروه طالبان نیز که به عنوان معاون وزیر در زمان حکومت طالبان خدمت کرده بودند، از سمت خود استعفا کرده اند.

آسوشیتدپرس نوشته است که این اخبار نشان دهنده عمیق تر شدن شکاف ها بین اعضای این گروه است؛ همزمان منابع شبه نظامی می گویند که دیدارهای مختلفی بین روحانیون وابسته به طالبان در پاکستان در جریان است تا فرماندهان طالبان را که در آن کشور حضور دارند، به یکدیگر نزدیک کنند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟