دونالد ترامپ: عکس خانه ملا برادر را برایش فرستادم و تهدیدش کردم!

  • انتشار: ۲ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 133308

رئیس‌جمهور سابق امریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز می‌گوید که تصویر خانه ملا برادر را برایش فرستاد و با تهدید به او گفت که اگر از دستورات پیروی نکند، محو می‌شود.

دونالد ترامپ افزود که طالبان «بیش از حد» از او می‌ترسیدند و به همین دلیل در زمان تصدی او حکومت افغانستان را ساقط نکردند.

رئیس‌جمهور سابق امریکا از نحوه عملکرد بایدن در مورد خروج از افغانستان نیز انتقاد کرد.
به گزارش دیلی میل، او در مصاحبه خود با اشاره به ملا عبدالغنی برادر، یکی از بنیانگذاران و اعضای ارشد طالبان که مسئولیت مذاکره با امریکا را به عهده داشت، گفت: «تحت رهبری من، گفتگوها با عبدل، رهبر طالبان یک سرباز را از دست ندادیم.»

ترامپ سپس به ماجرای تهدید ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس الوزرای فعلی طالبان پرداخت و افزود: «من برایش عکسی از خانه‌اش فرستادم.»

رئیس جمهور پیشین امریکا به نقل از ملا بردار گفت: «او گفت اما چرا عکس خانه‌ام را برای من می‌فرستید؟» و افزود: «برایش گفتم که باید این را بفهمی.»

ترامپ در ادامه یادآور شد: «من گفتم، اگر کاری بکنید، سخت‌تر از هر کشوری به شما ضربه می‌زنیم.» و سپس به نقل از ملا بردار گفت: «متوجه جناب عالی شدم.»

ترامپ مدت‌ها خواستار پایان دادن به جنگ افغانستان بود و برنامه‌ریزی کرده بود که تمام نیروهای امریکایی را تا اول ماه می ۲۰۲۱ از این کشور خارج کند.

او افزود تعداد سربازان امریکایی را در افغانستان بسیار کاهش داده بود و با اشاره به آخرین ۲۵۰۰ نظامی امریکایی که در پایان دوره ریاست جمهوری او در افغانستان باقی ماندند، گفت: «من می‌خواستم خارج شوم. ما برنامه بسیار مشابهی داشتیم، اما من در آخرین مرحله ارتش را بیرون می‌آوردم.»

با آن که ترامپ از نحوه خروج امریکا از افغانستان بارها انتقاد کرده است، اما توافق‌نامه دوحه که زمینه بازگشت طالبان به قدرت را در افغانستان فراهم ساخت، در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ امضا شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟