دولت چراگاه‌ها، کوه ها و آب های کشور را ثبت می کند

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 105491

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کرد که بر اساس برنامه جدید دولت، قرار است تمامی چراگاه ها، کوه‌ها، تپه‌ها و آب‌های کشور ثبت ‌شوند.

این وزارتخانه در اعلامیه‌ای نوشته است: «به منظور بلند بردن منافع اجتماعی، اقتصادی و محیطی کشور، علفچرها از طریق استفاده‌ مؤثر، منصفانه، منظم و پایدار و به منظور حفظ چراگاه‌ها در سطح کشور مطابق فرمان شماره شماره «۸» مؤرخ ۱۳۹۸/۴/۱۱ مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان از طریق وزارت شهرسازی و اراضی، با همکاری وزارت زراعت آبیاری و مالداری، جهت تحقق ماده ۱۲ و ۱۴ قانون تنظیم امور زمین‌داری، تثبیت و ثبت بانک زمین شود که روند تثبیت و ثبت آن عملا جریان دارد.»

این وزارتخانه افزوده است که بر اساس اطلس زراعتی سال ۲۰۱۶ حدود ۴۶ درصد مساحت کشور را علفچر به شمول ساحات حفاظت شده تشکیل می‌دهد.

وزارت زارعت همچنین گفته است: روند ثبت چراگاه‌ها، کوه‌ها، تپه‌ها و آب‌های کشور، هیچگاه بر ضد منافع عامه و یا به معنای انتقال نفوس از یک منطقه به منطقه‌ دیگر نیست.

این وزارتخانه افزوده است که این طرح، از یک سو، منافع عامه و شغل افراد شاغل در مالداری را تضمین می‌کند و از طرفی هم در راستای تامین رژیم غذایی، حفظ محیط زیست و اکوسیستم، جلوگیری از تخریب علفچرها و زمین و استرداد آن زمین‌های علفچر که غصب شده، موثر واقع می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟