دولت پاکستان اصلاحاتی را در مناطق قبایلی این کشور و در نزدیک مرز افغانستان انجام می دهد

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 18981

کابینه دولت فدرال پاکستان در نشست امروز (پنجشنبه) پیشنهادهای کمیته اصلاحات مناطق قبایلی شمال غربی این کشور معروف به ‘فاتا’ (واقع در نزدیک مرز افغانستان) را تصویب کرد.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند، در این نشست، نواز شریف نخست وزیر این کشور با یادآور شدن ضرورت تمرکز بر مناطق توسعه نیافته و بهبود استندردهای زندگی مردم این مناطق گفت: زمان آن رسیده با ادغام این مناطق به جریان اصلی حکومت پاکستان، احساس محرومیت مردم فاتا پایان یابد.

قرار است پیشنهادهای کمیته اصلاحات فاتا در روندی 5 ساله اجرایی شود و در حوزه سیاسی، مردم این مناطق بتوانند نمایندگان خود را برای انتخابات 2018 مجمع ایالتی پنجاب انتخاب کنند.

در حوزه حقوقی نیز قوانین و مقررات جدید جایگزین نظام سابق حقوقی که به جای مانده از استعمار انگلیس بود، خواهد شد.

اختصاص سه درصد از بودجه سالیانه بخش فدرال به همراه تخصیص 21 میلیارد روپیه (بیش از 200 میلیون دالر) از برنامه توسعه سالیانه بخش عمومی نیز پیشنهادهای اقتصادی کمیته اصلاحات فاتا است که قرار است در روندی 10 ساله اجرایی شود.

بازگشت آوارگان داخلی این مناطق هم از سال گذشته آغاز شده و قرار است تا 30 آوریل 2017 پایان یابد.

این اصلاحات در حالی از سوی دولت فدرال تصویب می شود که پیشتر موضوع از دستور کار کابینه فدرال خارج شده بود. اما بعد از بازدید اخیر فرمانده ارتش از مناطق قبایلی وزیرستان جنوبی و تاکید بر ضرورت اجرای اصلاحات فاتا، دولت بالاخره پیشنهادهای کمیته اصلاحات را تصویب کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟