دولت وزیری: عقب نشینی نیروهای امنیتی از ولسوالی های تیوره و کوهستان مصلحتی بوده است

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27005

بعد از سقوط دو ولسوالی به دست طالبان در یک روز، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع می گوید که عقب نشینی نیروهای امنیتی افغان از این دو ولسوالی مصلحتی بوده است.

این گفته های سخنگوی وزارت دفاع در حالی مطرح می شود که مقامات در ولسوالی تیوره ولایت غور گفته اند که طالبان بعد از تصرف این ولسوالی داکتران و افراد بیمار در شفاخانه این ولسوالی را تیرباران کرده است.

وزارت دفاع افغانستان می‎گوید عملیات برای پس‌گیری ولسوالی کوهستان فاریاب و تیوره ولایت غور آغاز شده‎است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‎گوید عقب نشینی قوای افغان در این دو ولسوالی مصلحتی بوده و به هدف جلوگیری از تلفات قوای افغان صورت گرفته‎است و به زودی این ولسوالی‌ها از چنگ مخالفین گرفته خواهند شد.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفته است که “مراکز این دو ولسوالی سقوط کرده‎اند، به این معنی که قوت‎های ما عقب نشسته‎اند. در آن‌جا قوت‎های وزارت دفاع حضور نداشت و به این خاطر که به پولیس محلی و قوای موجود در آن‎جا آسیب نرسد، آن‎ها از روی مصلحت عقب نشسته‎اند. قوای کوماندو و هوایی ما و قول اردوهای ساحوی به آن‎جا رسیده‎اند و انشاالله در وقت کم این مناطق از چنگ دشمن گرفته خواهند شد.”

آقای وزیری از ادامه چندین عملیات در نقاط دیگر افغانستان و دست‌آوردهای آن نیز یاد کرده و گفت اکثر این عملیات‎ها تعرضی اند.

این اظهارات بعد از آن ایراد شد که مقامات ولایت غور دیروز گفتند، طالبان صبح همین روز ولسوالی تیوره این ولایت را تصرف کردند.

از سوی دیگر پولیس فاریاب دیروز گفت که مرکز ولسوالی کوهستان این ولایت به دست طالبان افتاده‎است.

گفته می شود که بیش از 130 نیروی امنیتی به دلیل محاصره ماندن بوسیله طالبان در نزدیکی ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب، خود را به این گروه تسلیم کرده اند.

در هیمن حال نیز گزارش هایی از ولایت غور می رسد که طالبان بعد به آتش کشیدن تعدادی از اماکن دولتی، تعدادی از بیماران در شفاخانه را به قتل رساندند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟