دولت هند مهاجران مسلمان روهنگیایی را از این کشور اخراج می کند

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 30103

بعد از هجوم هزاران مسلمان روهنگیایی به هند، نماینده دولت این کشور اعلام کرده است، پناهجویان مسلمان روهنگیایی باید از این کشور اخراج شود. این تصمیم در جواب دادخواست وکلای مدافع این پناهجویان اعلام شده است.

نماینده دولت هند، مخالفت دولت مرکزی را با توقف اخراج پناهجویان مسلمانان روهینگیایی دراین کشور اعلام کرد.

دادگاه عالی هند روز سه شنبه برای رسیدگی به دادخواستی از سوی وکلای مدافع پناهجویان روهینگیایی برای توقف اخراج آنها از هند تشکل شد.

دولت هند چندی پیش از دولت های ایالتی خواست با شناسایی مهاجران غیر قانونی روهینگیایی ،آنها را از این کشور اخراج کنند.

با این تصمیم دولت هند، حدود 40 هزار نفر از آوارگان روهینگیایی که از ظلم و ستم ارتش و بودایی های افراطی به این کشور پناهنده شده اند در معرض اخراج از این کشور قرار می گیرند.

توشار مهتا وکیل و نماینده دولت هند در دادگاه عالی با درخواست وکلای مدافع پناهجویان برای توقف اخراج این افراد از هند مخالف کرد.

وی افزود:دولت هند هیچ تضمینی برای جلوگیری از اخراج پناهجویان نمی دهد.

دادگاه عالی از توشار مهتا خواست تا 11 سپتامبر تصمیم دولت برای محافظت از جان و آزادی پناهجویان را به دادگاه ارائه کند.

پناهجویان روهینگیایی با ارائه دادخواستی به دادگاه عالی ،اخراج آنها توسط دولت مرکزی را باعث نقض قانون اساسی هند دانسته و اعلام کردند براساس قانون اساسی دولت هند وظیفه دارد که در حفاظت از زندگی و آزادی هر انسانی چه هندی و یا غیر هندی تلاش کند.

به گفته پناهجویان، در صورت اخراج آنها از هند با خطر اعدام و مرگ درمیانمار مواجه خواهند شد.

بر اساس آمار منتشر شده، حدود 40 هزار نفر آوارگان روهینگیایی در هند زندگی می کنند که 10 هزار نفر از آنان در ایالت جامو و کشمیر هستند.

به گفته مقامات دولتی ایالت جامو و کشمیر، مسلمانان روهینگیا که بیشتر در مناطق جامو و سمبا در ایالت جامو و کشمیر زندگی می کنند به طور غیر قانونی از مرزهای مشترک هند با میانمار و بنگلادش یا از طریق خلیج بنگال وارد این کشور شده اند.

اگرچه تعدادی از این گروه مورد حمایت سازمان ملل متحد هستند ولی دولت هند آنها را به عنوان پناهنده به رسمیت نمی شناسد.

بر اساس گزارش سال 2016 شورای حقوق بشر سازمان ملل، مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت های کشور میانمار با نقض فاحش حقوق زندگی، آزادی و امنیت از سوی نیروهای امنیتی و دیگر مقامات دولتی میانمار روبرو هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در دور جدید درگیری ها میان نیروهای نظامی میانمار با مسلمانان روهینگیا تاکنون بیش از یک هزار نفر کشته شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟