دولت ناروی یک دختر پناهجوی 18 ساله افغان را اخراج می کند

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37948

دولت ناروی دستور اخراج فوری طیبه عباسی، نوجوان ۱۸ ساله از این کشور و بازگشتش به افغانستان را صادر کرده است.

شبکه ای بی سی آمریکا در گزارشی به روایت سرگذشت این نوجوان ۱۸ ساله پرداخته است. او شش سال پیش به همراه برادرش از ایران به ناروی مهاجرت کرد. دولت ناروی اکنون در حالی دستور بازگرداندن طیبه عباسی به افغانستان را صادر کرده است که او تاکنون هیچگاه در این کشور زندگی نکرده است.

این پناهنده افغان متولد ایران است و دوران کودکی خود را در این کشور گذارنده است. او در ایران از حق تحصیل محروم بود و شش سال پیش برای اولین بار در شهر تروندهایم ناروی به مدرسه رفت.

ناروی به او و برادرش به عنوان کودکانی که هیچ فرد بزرگسالی آنها را همراهی نمی کرد پناهندگی و اجازه اقامت اعطاء کرد. اکنون اما پس از شش سال هیات تجدیدنظر امور مهاجرت ناروی گواهی پناهندگی این نوجوان را باطل کرده است. دولت ناروی در همین راستا دستور اخراج فوری او از این کشور و بازگشتش به افغانستان را صادر کرده است.

یورو نیوز گزارش می دهد؛ سازمان عفو بین الملل تخمین می زند از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون بیش از ۱۳ هزار پناهجوی افغان از ناروی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخراج شده اند. شمار کسانی که اکنون در ناروی به دنبال کسب پناهندگی هستند حدود ۳۵۰۰ نفر تخمین زده می شود.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی توافقی برای بازگرداندن اتباع افغان از کشورهای عضو اتحادیه به افغانستان امضاء کرد. بنا به این توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعهد کردند طی چهار سال حدود شش میلیارد دالر به افغانستان کمک مالی کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟