دولت: طالبان برای مبارزه با ویروس کرونا «آتش بس» را بپذیرد

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 85129

دولت بار دیگر از طالبان خواست که برای مبارزه با ویروس کرونا، فراخوان آتش بس بشر دوستانه را بپذیرند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز (دوشنبه ۱۵ ثور) در یک نشست خبری گفت: آتش بس بشر دوستانه از خواسته های اصلی مردم و دولت افغانستان است و گروه طالبان باید به این خواست مردم لبیک بگویند و خشونت‌ها را متوقف کنند.

صدیقی اظهار داشت: زمان آن فرا‌رسیده است که طالبان نیز ویروس کرونا را جدی بگیرند و با آن مبارزه کنند؛ شیوع ویروس کرونا افغانستان را با چالش جدی روبرو کرده و در صورتی که خشونت از سوی گروه طالبان ادامه پیدا کند، بحران ناشی از ویروس کرونا گسترده خواهد شد و در این صورت طالبان مسئول خواهند بود.

سخنگوی ریاست جمهوری بیان داشت: افزایش جنگ و خشونت از سوی گروه طالبان عامل رسیدگی نکردن دولت به شهروندان مناطق جنگی است و این مورد نگران کننده است.

وی افزود: اجماع منطقه‌ای و جهانی برای برقراری آتش بس بشر دوستانه در افغانستان وجود دارد و همه جهان و منطقه یکصدا از طالبان می‌خواهند تا آتش بس کنند.

به گفته صدیقی، افزایش حملات طالبان در هفته‌های اخیر مردم افغانستان را به صلح بی باور کرده است، در حالی که صلح هنوز هم یک اولویت اساسی برای دولت افغانستان است.

سخنگوی ریاست جمهوری همچنین گروه طالبان را به عهد شکنی در روند صلح متهم کرد.

گفتنی است که دولت پیش از این بارها خواستار آتش بس بشر دوستانه با طالبان شده بود اما طالبان تاکنون این درخواست ها را رد کرده و آتش بس را غیر منطقی و فرصت طلبانه خوانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟