دولت باید شیعیان را مجهز کند/شیعیان هدف اول داعش در افغانستان است

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 7429
محقق

خبرگزاری اطلس ـ معاون دوم رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی ضمن اشاره به ناامنی‌های شمال از شیعیان و طالبان به عنوان اهداف نخست حضور داعش در افغانستان یاد کرد.

«محمد محقق» معاون دوم عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: نیروهای مسلح افغانستان باید از پلیس محلی و مردم این کشور کمک بگیرد.

وی گفت: در صورت نیاز به کمک پلیس و نیروهای ارتش افغانستان مردم شمال این کشور آماده همکاری با قوای نظامی هستند.

محقق افزود: اگر ارتش و پلیس افغانستان در جنگ باداعش و طالبان ضعیف است باید از قیام‌های مردمی کمک بگیرد و در این صورت تجربه جنگ‌های دهه 1990 میلادی تکرار خواهد شد.

معاون دوم رئیس‌اجرایی دولت در گفت‌وگو با صدای آمریکا خاطرنشان ساخت: یکی از اهداف فعالیت گروه تروریستی داعش در مناطق مرکزی افغانستان، هدف قرار دادن هزاره‌ها و شیعیان است.

محمد محقق با اشاره به گروگانگیری‌های اخیر در افغانستان تأکید کرد: زنگ خطر داعش در افغانستان به صدا در آمده و حکومت باید هزاره‌ها و شیعیان را بی‌دفاع رها نکرده و آن‌ها را مجهز کند.

وی در رابطه با حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان اظهار داشت: در قدم اول حضور داعش در افغانستان برای جنگ با طالبان است که در همین راستا چندین شهرستان را در مناطق شرقی این کشور به تصرف در آوردند که با بمباران نیروها افغان مواجه شده و شکست خوردند.

محقق تصریح کرد: گروگانگیری 31 مسافر در ولایت زابل، ربوده شدن چند نفر در مسیر ولایت غزنی و ربودن دو زن که متأسفانه یک حرکت جدید در عرصه جنگ افغانستان است زنگ خطرهایی هستند که از سوی داعش برای ما به صدا در آمده است.

معاون دوم رئیس‌اجرایی دولت افزود: در مناطق هزاره نشین اهداف برون مرزی مطرح نیست زیرا در مرکز افغانستان قرار دارد و تردد گروه ترویستی داعش برای رسیدن به شمال این کشور از مناطق مذکور سخت خواهد بود، اما اهداف ایدئولوژیک آن‌ها در این مناطق مطرح می‌باشد، زیرا مردم در مرکز افغانستان اکثرا شیعه هستند.

محمد محقق اذعان داشت: این هشدار به حکومت افغانستان ابلاغ و از آن‌ها خواسته شد تا از شیعیان مناطق مرکزی افغانستان دفاع کند.

وی گفت: گروه تروریستی داعش قصد دارد از دو معبر وارد آسیای میانه شود تا به کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان و دیگر کشورهای این منطقه دست یابد که امتداد آن به قفقاز خواهد رسید.

معاون دوم عبدالله افزود: معبر اول برای گروه تروریستی داعش «دانگام» ولایت ننگرهار و «کامدیش» ولایت نورستان و در ادامه رسیدن به بدخشان است و معبر دیگر، مسیر «هلمند»، «گلستان»، «فراه» و پس از آن به سمت کوهستان‌های ولایت «غور» و در نهایت ولایت «فاریاب» می‌باشد و در حال حاضر گروه تروریستی داعش از همین دو مسیر خود را به آسیای میانه رسانده است.

محقق خاطرنشان کرد: در حال حاضر جذب نیروهای گروه تروریستی داعش در شمال و شمال شرق افغانستان هنوز تکمیل نشده و احتمالا در این مناطق برای دست‌یابی به آسیای میانه دست به جنگ‌های خونین بزنند، همچنین در کابل و اطراف آن نیز در حال جذب نیرو هستند و به هر نفر 1000 دلار پول نقد و یک اراده موتور سیکلت می‌دهند و توانسته‌اند از اطراف کابل 700 الی 800 نفر را نیز جذب کنند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟