دولت الکترونیک آغاز بکار کرد

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 9359

برنامه ی حکومتداری الکترونیک به هدف ایجاد شفافیت، مبارزه با فساد اداری و عرضه خدمات بهتر در مدت زمان کمتر به شهروندان آغاز بکار کرد.

احمد ضیا مسعود نماینده ی ویژه ی رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در مراسم آغاز این برنامه گفت که اداره‌های کشور اکنون به یک مشکل جدی مبدل شده و دلیل آن وجود فساد اداری و نیز نظام کهنه و سنتی اداره‌های دولتی است.

آقای مسعود گفت که سطح مشروعیت حکومت‌ها در کشور به میزان فساد موجود در اداره‌های دولتی بستگی داشته و فساد تاکنون مشکلات زیادی را برای توسعه اقتصادی این کشور بوجود آورده که به دلیل کهنه بودن نظام اداری در افغانستان، روند رسیدگی به امور طولانی و روند پیشرفت نیز در این کشور کُند است.

آقای مسعود تنها راه بیرون رفت از این مشکل را به کارگیری حکومت الکترونیک دانست و گفت که کوتاه سازی روند کاری و شفافیت از این طریق ممکن خواهد شد.

عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نیز در این مراسم گفت که این وزارت در زمینه حکومت الکترونیک طرح‌های لازم را تهیه کرده و در آینده نزدیک کشور شاهد یک تحول عظیم در عرصه حکومت‌داری خواهد بود.

بر اساس معلومات وزارت مخابرات، بخش‌های عمده حکومت‌داری الکترونیک شامل توزیع شناسنامه الکترونیک، ایجاد مرکز معلومات دولتی، ایجاد شبکه‌های خدماتی داخلی، مرکز ثبت خودکار همانند؛ ثبت اسناد زمین، شناسنامه، گذرنامه و سایر مدارک است. ایجاد دهکده‌های الکترونیک، تدوین فورم‌های دولتی و افزایش سطح دانش فنی الکترونیک مردم در کشور نیز بخش دیگر آن است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟