دولت آلمان موبایل و لپ تاپ پناهجویان را بررسی می کند

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 19092

دولت آلمان به تازگی طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن مقامات مرزی این کشور اجازه دارند موبایل و لپ تاپ شخصی پناهجویان را بررسی کنند.

آلمان از سال 2015 در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر از ورود پناهجویان بیشتری استقبال کرده است. اما هم اکنون به دنبال انتقاد عمومی از سیاست های مهاجرتی “آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان، این کشور قصد دارد یک قانون جدید برای ایجاد امنیت بیشتر در مرزها تصویب کند حتی اگر به قیمت نفوذ به حریم شخصی پناهجویان تمام شود.

بر اساس طرحی که در ماه گذشته میلادی از سوی وزارت امور داخلی آلمان ارائه شد مقامات این کشور باید برای دسترسی به هویت و ملیت پناهجویانی که قصد ورود به این کشور را دارند موبایل، لپ تاپ و تبلت آنها را بررسی کنند. پیشتر این مقامات تنها اجازه داشتند با رضایت خود پناهجو به اطلاعات شخصی اش نفوذ کنند؛ اما بر اساس طرح جدید، از این پس بررسی وسایل شخصی پناهجویان در مرزها اجباری است.

قرار است این طرح به تأیید کابینه مرکل برسد. اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان اعلام کرده است این طرح پناهجویانی را شامل می شود که بدون گذرنامه و یا با اسناد جعلی وارد آلمان می شوند.

این درحالیست که گروه های حقوق بشر این قانون را نفوذ به حریم شخصی افراد توصیف کرده و معتقدند این طرح می تواند به ایجاد تنش میان پناهجویان و ماموران مرزی منجر شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟