دوستم: پاکستان می تواند جنگ افغانستان را یک روزه تمام کند

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 8218
دوستم

خبرگزاری اطلس ـ جنرال عبدالرشیددوستم معاون اول رئیس جمهور گفت اگر پاکستان بخواهد می تواند که همین امروز به جنگ افغانستان نقطۀ پایان بگذارد.

آقای دوستم گروه داعش را یکی از بازوهای سیاست پاکستان در ادامۀ جنگ در افغانستان می داند.

او که همین اکنون در فاریاب است، می خواهد ولسوالی های المار، قیصار و غورماچ را از وجود هراس افگنان پاکسازی کند، از حضور هراس افگنان خارجی در این بخش ها سخن می زند. جنرال عبدالرشید دوستم تمامی هراس افگنان را در افغانستان، آب دیدۀ دست جنرالان پاکستانی می داند.

وی می گوید: همه می دانند که جنگ نه تنها در شمال افغانستان بل در سرتاسر کشور از کجا سازماندهی می شود. این گروه ها یک روز به نام القاعده و یک روز به نام طالب و روزدیگرهم به نام داعش می جنگند. منبع سازماندهی و تمویل این گروه ها آی.اس.آی و جنرالان پاکستان است.

او می گوید فاریاب را چنان امن خواهد ساخت که دیگر به نیروهای اضافی ارتش در این ولایت نیازی دیده نشود. اما به راستی جنرال دوستم پس از پاکسازی فاریاب چی برنامه یی دارد؟

وی افزوده است: پس از پاکسازی این جا من گزارشم را به شورای امنیت می دهم. اگر شورای امنیت فیصله کند و رئیس جمهور دستور بدهد، برنامۀ بعدی من در ولایت کندز خواهد بود. مردم کندز و نیروهای امنیتی این ولایت را گردهم می آورم و پس از آن که کندز را از وجود مخالفان مسلح پاکسازی کردم، پس از آن بدخشان خواهم رفت.

از دید عبدالرشید دوستم داعش یکی از بازوهای سیاست پاکستان برای ادامۀ جنگ در افغانستان است. او می گوید که اگر پاکستان بخواهد جنگ افغانستان را در یک روز پایان می دهد.

وی اضافه کرد: داعش هم یکی از بازو های سیاست پاکستان است. آنان می گویند که طالبان را به میز گفت و گو می کشانند اما این جنگ را با حضور داعش ادامه می دهند. این هم یکی از بازی های سیاست های پاکستان است.

آقای دوستم پشتیبانی نیروهای خارجی را از نیروهای امنیتی افغانستان یک نیاز می داند. او می گوید که در هماهنگی با نیروهای بومی و نیروهای خارجی حاضر است مبارزه با هراس افگنی را در بخش های جنوبی و بخش های دیگر افغانستان به پیش ببرد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟