دوستم مانع بازداشت محافظانش شد

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17914

یک نشریه خارجی در گزارشی نوشت جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور، مانع بازداشت محافظانش توسط نیروهای پولیس شده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آقای دوستم مانع شد تا پولیس، محافظین او را توقیف کند. حکم جلب محافظین آقای دوستم به خاطر دست داشتن در آزار جنسی احمد ایشچی، از جانب دادستانی کل صادر شده است.

وال استریت ژورنال در ادامه می نویسد؛ این اقدام آقای دوستم تنش روز افزون بین اشرف غنی، رئیس جمهور را با این جنگ سالار پیشین برجسته ساخته است.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهور مشکل دیگری را در راستای رسیدگی به شکایت علیه او، خلق کرده است.

جنرال دوستم به اتهام اختطاف و آزار جنسی یک رقیب سیاسی اش مواجه است و طی چند هفته اخیر یک پوسته امنیتی را در یک تپه استراتیژیک در کابل تسخیر کرده است.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که ملیشه های وفادار به جنرال دوستم دو پوسته استراتیژیک بر فراز تپه وزیر اکبر خان را تصرف کرده اند.

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که قبل از مواصلت ملیشیا ها به محل، یکی از پوسته های امنیتی در نزدیکی این ساختمان توسط پولیس محافظت می شد، و پوسته دوم که کوچکتر بود توسط افراد وفادار به جنرال دوستم، حفاظت می شد.

مقام های افغان می گویند حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تن از نیروهای دوستم از وی حفاظت می کنند.

هفته هاست که پولیس افغانستان قادر به بازجویی از آقای دوستم در مورد اتهامات علیه او نشده اند. جنرال دوستم بار ها اتهام اختطاف و آزار جنسی علیه آقای ایشچی را رد کرده و دفتر او گفته بود که با تحقیقات حکومت همکاری خواهد کرد.

رویارویی فزاینده بین حکومت و معاون رئیس جمهور، تنش ها در کابل را دامن زده است.

وال استریت ژورنال در گزارش خود می افزاید؛ اکثریت ازبک ها در افغانستان، تحقیقات حکومت علیه جنرال دوستم را به عنوان دست کم گرفتن این اقلیت می پندارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟