دوستم: حمله بر هتل اینترکانتیننتال نشان از ضعف نهاد امنیتی دارد

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35940

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور که در ترکیه به سر می برد در واکنش به حمله تروریستی بر هتل اینترکانتیننتال کابل گفته است که حمله بر این هتل نشان می دهد که نهاد های کشفی و امنیتی در جلوگیری از این حملات ناکام است. و حکومت باید با گماشتن افراد شایسته این نقیضه را برطرف کند.

بعد از حمله بر هتل اینترکانتیننتال که بعد از 12 ساعت درگیری بین مهاجمان و نیروهای امنیتی با کشته شدن تمامی تروریست ها و جان باختن بیش از 18 تن از افراد حاضر در این هتل، این حادثه اواسط روز گذشته پایان یافت.

دفتر مطبوعاتی جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری با انتشار بیانیه ای به نقل از وی گفته است که “این حمله یک بار دیگر نشان می دهد که نهاد های کشفی و امنیتی، در کشف و شناسایی برنامه های تروریست ها و اخذ تدابیر برای جلوگیری از آن، ناکام هستند.”

در ادامه این بیانیه آمده است “این نکته به مدیریت درست این نهاد ها پیوند دارد و ایجاب می کند تا حکومت در این مورد بازنگری کند و با گماشتن افراد شایسته، این نقیصه را برطرف سازد تا رخداد های مشابهی یک بار دیگر زندگی شهروندان کشور را نگیرد و خانواده ها را به ماتم و سوگ عزیزان شان ننشاند.”

حمله بر هتل اینترکانتیننتال کابل، بعد از ساعت درگیری ظهر روز گذشته پایان یافت، وزارت داخله می گوید در این حمله 18 تن جان باخته است، اما منابعی می گویند که بیش از 43 تن به شمول تعدادی از اتباع خارجی در این حادثه جانشان را از دست داده است.

جمال الدین پادشاه خیل، رییس مخابرات ولایت فراه، عبدالله وحید پویان جنرال کنسول تازه تعیین شده افغانستان در شهر کراچی و احمد فرزان رییس تحقیق شورای عالی صلح در میان جان باختگان رویداد حمله بر هتل اینتر کانتیننتال است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟